Druhého břehu se již dotkla ocelová konstrukce mostu přes řeku Ohři u Transmotelu. Jeho rekonstrukce je součástí budované rychlostní silnice R6 mezi Novým Sedlem a Sokolovem. Než po mostě projedou první auta, čeká stavbaře ještě velký kus práce. Nejdříve musí osadit ložiska, na která vrchní mostovka takzvaně usedne.

„Na mostě nyní také doděláváme izolace a lité asfalty,“ poznamenal vedoucí projektu Zdeněk Rozsypálek z firmy Metrostav.
S příchodem zimy práce na mostě neutichnou. „Když udeří na čtyři měsíce krutá zima, napadnou dva metry sněhu a bude minus dvacet stupňů, tak to pro nás může znamenat problém. Jinak během rozumného zimního počasí se dají některé práce normálně realizovat,“ vysvětlil Rozsypálek.

Most má být o šest metrů širší, dlouhý 297 metrů a výrazně lehčí. Původní mostovka představovala 4,5 tisíce tun železobetonu. Ta nová však bude mít v konečné fázi přes 2 tisíce tun. Jednotlivá pole mostovky se na pilíře dostávala během čtyř vysouvání, kterým asistovalo přibližně devadesát pracovníků.
O kousek dál vyrůstají další mostní konstrukce. Dvě z nich překlenou železnici. „Na pěti stech metrech tady vznikají hned čtyři mosty, což je z logistického hlediska velice náročné,“ zmínil vedoucí.

Doprava by se měla na most přes Ohři vrátit v dubnu příštího roku. Auta tu však budou jezdit pouze po jedné polovině profilu. Všechny pruhy začnou motoristům sloužit na konci roku 2011.