Placení mýtného na silnici R6 je pro motoristy velkou obavou do budoucna. Zároveň stresuje také provozovatele linkové dopravy, kterým by výrazně zvyšovalo náklady.

„Částečně se už na silnici R6 platí u Chebu. Musím říct, že je to pro dopravce opravdu náročné,“ potvrdil Zdeněk Suchan, ředitel Autobusů Karlovy Vary. „Až by se silnice dostavěla až do Prahy a platilo by se mýtné, tak se budeme snažit, aby se nám peníze za mýtné nějakou formou vracely. U veřejné linkové dopravy by totiž mýtné navýšilo rozpočty obcí na dopravu. Budeme se tedy snažit o této problematice jednat,“ dodal ředitel.

Mýtné by se nelíbilo ani některým řidičům. „Po části R6 jezdím celkem pravidelně a kdyby se platilo mýtné, tak by to asi hodně zatížilo mou peněženku. Chápu ale, že i v zahraničí je placení mýtného běžné,“ uvedl řidič Vít Pokorný.

Proti zpoplatnění by nic nenamítal Josef Novotný (ČSSD), hejtman Karlovarského kraje a poslanec Parlamentu, ale s podmínkou, že už by silnice byla dokončená až do Prahy. „Po dokončení silnice R6 do Prahy proti zavedení mýtného nic nemám,“ konstatoval Novotný.

Poslanec Jan Bureš (ODS) vnímá důležitost dostavby R6 z několika pohledů. „Pokud by se silnice dostavěla, tak by bylo mýtné pro řidiče schůdné, protože by měli jistotu, že se zkrátí a urychlí cesta. Kdyby se však v projektu nepokračovalo a zpoplatnily by se nyní hotové úseky, tak by to podle mě řada motoristů a hlavně řidičů kamionů objížděla, aby se vyhla placení. Tím by trpěly obce kolem rychlostní silnice R6,“ řekl Jan Bureš.

Možnost placení za silnici R6 se příliš nezamlouvá senátorovi Janu Horníkovi. „Podle mě by silnice měl řešit stát, protože lidé platí daně a tím si myslím, že zároveň podporují právě i silnice. Proto bych osobně placení mýtného nevítal. Upřednostňuji více model z Německa před Francií, protože dává lidem větší svobodu pohybu,“ konstatoval Horník.