Ročně je totiž navštíví přes deset tisíc zájemců z celého světa. Stejné obliby dosáhla Porcelánová školička, v níž si svůj první hrneček či jiný porcelánový výrobek zhotovilo přes pět tisíc malých, ale i velkých tvůrců. Míří do ní především mateřské i základní školy v regionua nadšení dětí, které se v praxi seznamují s výrobou porcelánu, ale také historií tohoto ryze regionálního řemeslného produktu, je obrovské. „Když jsme začínali, tak jsem takový zájem nepředpokládala. Ale s dětmi je radost dělat,“ uvedla Růženka Dolinová ze společnosti Archa Loket, která školičku provozuje.

Skvěle „rozjetý vlak“, kdy manželé Dolinovi téměř nestíhali pokrýt zájem o program Návštěvnického centra i Porcelánové školičky porcelánky Thun 1794, ale zastavil v březnu koronavirus. „Nechtěli jsme rozptylovat zaměstnance, kteří museli dodržovat náročná hygienická opatření, ale prohlídky ani návštěvy porcelánky nebyly možné kvůli vládním nařízením. Znovu jsme otevřeli až minulý týden,“ vysvětlil Jaroslav Dolina. I když roční provozní náklady Návštěvnického centra činí 1,2 milionu korun, vstupné provozovatelé zlevnili.

„Program a prohlídkys mluveným komentářem během projekce filmu o výrobě porcelánu a následné prohlídky závodu zůstávají v nezměněné formě. V rámci našich programů se návštěvník dozví historická fakta o porcelánové značce Thun 1794 a případně i dalších partnerských porcelánek, zhlédne výstavní expozici a nahlédne pod pokličku samotné výroby,“ popsal Jaroslav Dolina.