Zatímco v roce 2019 se stalo na železnici v Karlovarském kraji jednačtyřicet nehod, v loňském roce jich bylo devětadvacet. Bohužel se ale zvýšil počet mrtvých, oproti roku 2019 o šest mrtvých, a zraněných, kterých bylo dokonce o jednadvacet více.

„Nejtragičtějším měsícem byl celorepublikově červenec,“ informoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. „A smutně se podepsal i v Karlovarském kraji. Tragická nehoda se v červenci loňského roku stala u Perninku na Karlovarsku. Jeden z vlaků jel z Karlových Varů, druhý z Johanngeorgenstadtu. Vlaky se měly křižovat na nádraží v Perninku. Místo střetu se nachází v nepřehledné, zalesněné oblasti, takže strojvedoucí se viděli až na poslední chvíli a ke střetu došlo téměř v plné rychlosti. U Perninku zemřeli dva lidé a čtyřiadvacet jich bylo zraněno, patnáct lehce a devět těžce.

„Největší vliv na počty usmrcených osob každoročně zaujímají střety vlaku s člověkem,“ uvedl Martin Drápal. Zatímco celorepublikově byl loni počet takových případů téměř totožný s rokem předminulým, v Karlovarském kraji případů, kdy člověk šel po trati nebo přecházel koleje, přibylo.

Za uplynulý rok museli záchranáři v Karlovarském kraji k takovým kolizím vyjíždět osmkrát. A každý střet osoby s vlakem skončil smrtí.

Výrazně ubylo nehod na železničních přejezdech. V Karlovarském kraji se staly jen tři a nikdo při nich nezemřel, tři osoby se zranily. Snižování počtu nehod na přejezdech pomáhá lepší zabezpečení. „V Karlovarském kraji je celkem 319 železničních přejezdů,“ informoval mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Správa železnic se snaží o co nejrychlejší zabezpečení přejezdů. Toho se dočkal v minulosti například přejezd v Milhostově u Mariánských Lázní. V budoucnu se pak má zabezpečovat přejezd Tršnice-Luby nebo Karlovy Vary dolní nádraží – Potůčky.