Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nemáte čas či chuť? Uklidíme vám hrob. Zn.: Za tisíce ročně

Karlovy Vary - Podle majitele firmy jde o běžnou nabídku služeb, které běžně fungují třeba v Německu

13.10.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Když paní Alena vyndavala leták ze schránky a přečetla si jeho logo, chtěla jej odložit stranou. Slogan ´Nemáte čas či chuť nebo nevíte jak´ v ní evokovala nabídku kosmetických či rehabilitačních služeb a ty nepotřebovala. Další slova ji ale poněkud šokovala. Ona firma totiž na letáku nabízela úklid hrobů. Za tisíce.

Minipéče, tedy čtyři návštěvy místa posledního odpočinku si firma účtuje téměř dva tisíce za hrob urnový, za klasický už půldruhého tisíce. Standard, tedy šest návštěv u urnového hrobu od klienta požaduje dva a půl tisíce, za klasický hrob tři tisíce tři sta. Za péči Lux, tedy za dvanáct návštěv u klasického hrobu, byste zaplatili přes šest tisíc korun.

„Pro mě to byl otřes. Takovýhle slogan? To je otřesná pieta. I kdybych chuť neměla, ten hrob vždy uklidím. Tady nejde o čas ani o nic takového. Jde o památku mých mrtvých blízkých. A to by za mne také šli ke hrobu a zapálili svíčku, položili květiny a zavzpomínali na mé zemřelé?” ptala se rozčileně. „Nehledě na ty ceny, vždyť staří lidé, kteří nemohou chodit, by určitě neměli peníze na to, aby si tuto službu objednali. S tímhle jsem se tedy ještě nesetkala,” kritizovala nabídku a slovní neobratnost oné firmy.

Podle Stanislava Červeného, majitele oné úklidové společnosti, ale na svém podnikání nevidí nic špatného. „Jde jen o normální službu, o niž je mezi lidmi zájem. A navíc máme nejnižší ceny na Karlovarsku,” nesouhlasil s kritikou. Podle něj to takhle funguje například v Německu. „U nás to chce čas a k této službě je třeba si najít cestu. Vím, že pieta je pieta, ale někteří lidé, kteří bydlí na druhé straně republiky, ale příbuzné mají pochované zde, naši nabídku rádi využijí. Hrob jim uklidíme tak, jak si řeknou,” zdůraznil.

Přesto Stanislav Červený jednu chybu připustil. „Ten slogan, to je blbý. Mně se to nelíbí. Mohlo by se to lidí dotknout. Změníme to. Neznáte jiný?” překvapivě se zeptal.

Podle námi oslovených dalších majitelů podobných firem je i pohřebnictví byznys jako byznys a někteří zdůraznili, že se v něm točí velké peníze. „Je to kšeft jako hrom. A jistý. Umírat se nepřestane,” dodávali. Také Stanislav Červený uvedl, že konkurence i v úklidu hrobů je velká a má se co otáčet.

Autor: Ivana Kalinová

13.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Seniora měsíce trýznila, bila ho, nutila krást a brala mu důchod

Ilustrační foto.

Pod obraz se zpil školák na výletě

Podvodník připravil stát na daních o jeden milion korun

Karlovy Vary - Na téměř 1,1 milionu korun si přišel devětačtyřicetiletý muž, který peníze získal tak, že o ně připravil stát na daních.

Naši prvňáčci ze Základní školy v Dalovicích

Podívejte se na tablo novopečených prvňáčků

Chcete být jedním z autorů? Stíny nad Krušnými horami budou mít své pokračování

Karlovarský kraj - Úspěšná kniha příběhů Stíny nad Krušnými horami bude mít i druhý díl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení