Úsek dlouhý necelé dva kilometry bude stát kolem 21 milionů korun. „Tak vysoká investice je dána především technickou náročností trasy," konstatoval náměstek primátora Jaroslav Růžička.
„Město chce na stavbu nového úseku získat dotaci od Státního fondu dopravní infrastruktury, která může dosáhnout až 80 procent z nákladů. Ale cyklostezku postaví i v případě, že by dotaci nezískalo," uvedl Růžička.
Investorem stavby měl být původně Karlovarský kraj. Na tuto trasu ale neměl peníze a náměstek hejtmana Petr Navrátil už dříve uvedl, že se stejně jedná o stavbu ve vnitřním území města. Karlovy Vary by měly stavět také dva další úseky, které by vedly až ke Svatošským skalám.
„V tomto případě by ale už měl financovat stavbu kraj. Náklady rovněž nebudou nejnižší, opět se v projektu počítá s přemostěním řeky Ohře," poznamenal náměstek.
Náklady na vybudování stezky mezi supermarketem Kaufland a obchodním centrem Varyáda měly původně dosahovat až 28 milionů korun.
Město nyní vyvěsilo předběžné oznámení veřejného zadavatele a zadávací řízení by mělo být vyhlášeno zhruba za měsíc.
Podle Růžičky je pravděpodobné, že se ještě ve výběrovém řízení výsledná cena zakázky sníží.
Samotná stavba by pak měla začít v květnu a hotová by měla být do podzimu letošního roku.
Páteřní cyklostezka Poohřím, která spojuje Karlovy Vary s Chebem, má už kolem pěti desítek kilometrů. Nyní jsou dokončeny v podstatě už všechny úseky a zbývá krátká trasa na Chebsku.
Problémem je momentálně pro cyklisty rovněž průjezd přes krajské město. To by měl vyřešit právě chystaný úsek.
„Kdy vzniknou poslední dva úseky mezi Varyádou a Svatošskými skalami, není zatím zcela jasné. Nejenže jsme se ještě nedohodli s krajem, kdo tuto stavbu zaplatí, ale ve hře jsou i některé nejasnosti kolem pozemků ležících v trase," dodal Růžička.