„Mezi nejčastější mýty, které chceme vyvrátit, patří například tvrzení, že po vybudování terminálu dojde k zahuštění dopravy. Nemůžu souhlasit ani s tím, že je projekt údajně předimenzován a že místo pro terminál bylo vybráno nahodile. O tom všem chceme s veřejností debatovat," uvedl Kulhánek.

Město představí 4. října projekt, jehož celý název zní Zastavovací a objemová studie nového dopravního terminálu. Ten by měl vzniknout v prostoru Varšavské ulice.

Sloužit má nejen autobusové, ale také železniční i silniční dopravě. „Studie je základním materiálem, podle něhož se určí, jestli je reálné ve vybrané oblasti stavbu s požadovanými parametry vybudovat," řekl novinářům primátor Petr Kulhánek (KOA).

Primátor podotkl, že je o projekt mezi obyvateli města Karlovy Vary velký zájem. I proto dojde na veřejné projednání ještě předtím, než by bylo podle harmonogramu přípravy dokumentu nezbytné.

„Na veřejném projednání budou přítomni například i zpracovatelé studie, zástupci Dopravního podniku Karlovy Vary, Správy železniční dopravní cesty, policie a dalších institucí," poznamenal Kulhánek.

Zastupitelé na svém posledním jednání schválili návrh na změnu územního plánu, která má umožnit asi nejvýznamnější stavbu v lázeňském městě za poslední roky realizovat.

Celkové náklady na realizaci terminálu odhadují autoři studie na přibližně 700 milionů korun. Město chce získat peníze na terminál z evropských fondů, konkrétně z Integrovaného plánu rozvoje území. Stavba by mohla začít na podzim 2018, s dokončením první etapy pak město počítá v roce 2021.