Na situaci reagovalo i vedení Karlovarského kraje a vyzvalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), aby při plánování oprav více vycházelo vstříc potřebám řidičů a lépe načasovalo jejich harmonogram i s přihlédnutím k předpovědím.

Situaci, která vyvolala narušení plynulosti a bezpečnosti provozu především před Velikonocemi, řešil s vedením ŘSD náměstek hejtmana Jakub Pánik.

„Naprosto rozumím výhradám rozzlobených lidí, kteří kvůli špatnému načasování prací uvízli na zablokovaném průtahu. Frézování řady úseků začalo minulé pondělí, hned následující dva dny mělo dojít k položení nového povrchu. Silničáři ale nepočítali s mrazivým počasím a sněhem. Práce se zdržely a podle informací ŘSD se budou dokončovat ještě tento týden. Požádal jsem proto vedení ŘSD, aby příště práce plánovali s ohledem na počasí, na předpokládané vytížení silnic v souvislosti se svátky a lépe zajistili informovanost řidičů. Karlovarský kraj, který není správcem R6 ani průtahu, jim v tom rád bude nápomocen," uvedl Pánik.

Rozsáhlé frézování bývá každoročně prvním bodem na seznamu oprav vozovek, a to napříč celým krajem. „Jedná se o každoroční záplatování silnic po zimě," uvedl Lukáš Hnízdil ze správy ŘSD Karlovy Vary.

„Nejprve jsme odstranili starý a poničený povrch komunikace a následující den mělo dojít k položení. Přišlo ovšem sněžení a s ním i nucený odklad oprav, který se protáhl i na dva až tři dny. Zabráníme tomu v budoucnosti tak, že budeme také bedlivěji sledovat vývoj podnebí v regionu. Aprílové rozmary počasí jsme ale nyní nedokázali předpovídat," doplnil Hnízdil.

Opravám nepodléhá pouze průtah Karlovými Vary, ale i mnohé další úseky R6. Nejedná se pak o souvislý úsek komunikace, ale o nahodilá poškození. „Teď už jsou předpovědi počasí mnohem příznivější, takže by mělo vše probíhat podle plánu, a to v jeden den frézování a další den pokládání asfaltu," dodal Hnízdil.