„Trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi, která je dlouhá kolem 53 kilometrů, byla ve velmi špatném technickém stavu a další zima by pro ni byla kritická. Proto byla nezbytná její celková rekonstrukce,“ uvedl Peter Bosáček, předseda představenstva společnosti GW Train Regio, jež provoz na „lázeňské“ trati zajišťuje.

Největším oříškem pro stavaře byly mosty. Až při zahájení prací se ukázalo, v jak špatném jsou stavu. Kvůli nim došlo i ke skluzu v termínu dokončení akce. Konkrétně oprava mostu přes Pšovický potok nabrala takové zpoždění, že kovové prvky budou měněny až na jaře.

Díky nové trati mohou dopravu cestujících zajistit modernizované vlaky RegioSprinter. Tyto osobní vlaky budou na trati jezdit dva. Nabízejí cestujícím komfort v podobě klimatizace, digitálního informačního systému, otevíracích oken, toalet i pro invalidní cestující a bezplatnou wifi. „Tyto soupravy byly vyrobeny mezi lety 1995 a 1997. Prošly kompletní rekonstrukcí interiéru. Mají nové podlahy, dvouvrstvá okna s možností otevření nebo zásuvky, kde si cestující mohou dobít telefon nebo připojit notebook,“ řekl Bosáček. Například na trati Sokolov Kraslice jezdí RegioSprintery také, ale v původní verzi.

„V momentě, kdy je měsíčně na této trati převáženo v průměru jednatřicet tisíc cestujících, je otázka počtu míst k sezení zásadní. Kapacita jednoho vlaku je třiačtyřicet míst, pro invalidní cestující je zde místo vyhrazené, ale pokud jsou schopni překonat nízký schod k sedačkám, pak mají na výběr ze třiačtyřiceti míst,“ dodal Bosáček.

Větší komfort pro cestující. Z Mariánských Lázní do Karlových Varů se teď dostanou rychleji a pohodlně.

Jízda se stala komfortnější, kratší, ale i bezpečnější. Strojvedoucí často potkávali srny nebo prasata, přebíhající přes koleje. Díky oplocení určitých kritických úseků se riziko střetu se zvěří zmenšilo.

Momentálně je na trati několik zpomalení, kvůli dokončujícím pracím podél kolejí. Tato omezení v nejbližší době zmizí. Jízdní řád pak bude díky kratšímu času jízdy pozměněn.