VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po nové trati to teď pofrčí

Karlovy Vary - Zkrácení cesty mezi dvěma lázeňskými metropolemi, Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi, i nasazení moderních vlaků. To vše je nyní možné díky realizaci jedné z největších rekonstrukcí regionálních železničních tratí v Karlovarském kraji, která právě skončila. Přišla na téměř 900 milionů korun a trvala půl roku.

23.11.2017
SDÍLEJ:

Větší komfort pro cestující. Z Mariánských Lázní do Karlových Varů se teď dostanou rychleji a pohodlně.Foto: Deník / Marie Peterová

„Trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi, která je dlouhá kolem 53 kilometrů, byla ve velmi špatném technickém stavu a další zima by pro ni byla kritická. Proto byla nezbytná její celková rekonstrukce,“ uvedl Peter Bosáček, předseda představenstva společnosti GW Train Regio, jež provoz na „lázeňské“ trati zajišťuje.

Největším oříškem pro stavaře byly mosty. Až při zahájení prací se ukázalo, v jak špatném jsou stavu. Kvůli nim došlo i ke skluzu v termínu dokončení akce. Konkrétně oprava mostu přes Pšovický potok nabrala takové zpoždění, že kovové prvky budou měněny až na jaře.

Díky nové trati mohou dopravu cestujících zajistit modernizované vlaky RegioSprinter. Tyto osobní vlaky budou na trati jezdit dva. Nabízejí cestujícím komfort v podobě klimatizace, digitálního informačního systému, otevíracích oken, toalet i pro invalidní cestující a bezplatnou wifi. „Tyto soupravy byly vyrobeny mezi lety 1995 a 1997. Prošly kompletní rekonstrukcí interiéru. Mají nové podlahy, dvouvrstvá okna s možností otevření nebo zásuvky, kde si cestující mohou dobít telefon nebo připojit notebook,“ řekl Bosáček. Například na trati Sokolov Kraslice jezdí RegioSprintery také, ale v původní verzi.

„V momentě, kdy je měsíčně na této trati převáženo v průměru jednatřicet tisíc cestujících, je otázka počtu míst k sezení zásadní. Kapacita jednoho vlaku je třiačtyřicet míst, pro invalidní cestující je zde místo vyhrazené, ale pokud jsou schopni překonat nízký schod k sedačkám, pak mají na výběr ze třiačtyřiceti míst,“ dodal Bosáček.

Větší komfort pro cestující. Z Mariánských Lázní do Karlových Varů se teď dostanou rychleji a pohodlně.

Jízda se stala komfortnější, kratší, ale i bezpečnější. Strojvedoucí často potkávali srny nebo prasata, přebíhající přes koleje. Díky oplocení určitých kritických úseků se riziko střetu se zvěří zmenšilo.

Momentálně je na trati několik zpomalení, kvůli dokončujícím pracím podél kolejí. Tato omezení v nejbližší době zmizí. Jízdní řád pak bude díky kratšímu času jízdy pozměněn.

Autor: Marie Peterová

23.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Kanonýři z Kladna Varáky nešetřili, hurricany teď čeká letošní derniéra

Ilustrační foto.

Nezkontroloval brzdy na návěsu

Chodovský most ve Dvorech je opravený, řidičům se otevře v pátek odpoledne

Karlovy Vary - Opravovaný most v ulici kpt. Jaroše přes Chodovský potok bude znovu průjezdný. 

Pojištění dětí? Jde o nadstandard, důležitější je pojištění rodičů

Odpověď na otázku, zda se může vyplatit pojištění dítěte, dávají podle finančního poradce společnosti Partners Václava Valáška příklady z praxe. Dětské pojištění dává smysl především za podmínky pojištění vážných zdravotních komplikací, jako jsou trvalé následky úrazu nebo diagnóza závažného onemocnění.

Policie žádá řidiče: Pokud nemusíte, nevyjíždějte

Karlovarský kraj - Husté sněžení, nárazový vítr a náledí komplikuje dopravu v kraji. Policisté proto žádají řidiče, aby vyjížděli jen v nejnutnějších případech. 

Zvony se vracejí do kostela

Karlovy Vary - Díky veřejné sbírce se vracejí zvony do kostela v Rybářích v Karlových Varech. Zvony Josef a Maria jsou již v kostele a sbírka pokračuje na poslední největší zvon, Kristus.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT