Už v srpnu roku 2024 by měla být zprovozněna další část dálnice D6 spojující západ Čech s hlavním městem. Jde o etapu u obce Krupá, kde se už začalo pracovat na stavbě nejdelší estakády dálnice D6.

"Na mostě na silnici II/229 vedoucí do Rakovníka v místě, kde bude stát mimoúrovňová křižovatka, máme už základy hotové. Vybetonované jsou pilíře a chystáme se na výstavbu podpěrné skruže pod nosnou konstrukci," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Dana Zikešová.

Jak dodala, na dalším třípolovém mostě přes železniční trať se nyní odtěžuje zemina u pilotů. "A kontinuálně pokračujeme také na estakádě, která bude 805 metrů dlouhá. Montujeme tam bednění i výztuž nosné konstrukce, dále se tam betonují pilíře. Na mostním objektu přes polní cestu u Nesuchyně montujeme bednění a výztuže nosné konstrukce levého mostu," pokračovala mluvčí ŘSD.

Část u Krupé bude dlouhá 6,5 kilometru, stát bude přibližně 1,6 miliardy korun bez DPH, zakázku na tuto etapu vyhrála společnost Metrostav Infrastructure. Jak Zikešová upozornila, řidiče čeká u Krupé aktuálně dopravní omezení. Úsekem výstavby projedou obousměrně po silnici I/6, v místě výjezdů ze stavby je snížená rychlost na 50 km/h.

Výstavba u Krupé ve středních Čechách není jediným místem, kde se nyní staví nové úseky D6. Před měsícem totiž začala etapa u Hořesedel. Staví ji společnost Eurovia za téměř 1,9 miliardy korun bez DPH, úsek v délce 9,2 kilometru má být hotový za dva roky. Jak v únoru doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl, v brzké době má být zahájena stavba obchvatu sousedních Hořoviček. "S ohledem na průběh výběrového řízení dojde buď koncem letošního nebo začátkem příštího roku k zahájení stavby mezi Petrohradem a Lubencem, kde již aktuálně probíhá záchranný archeologický výzkum,“ uvedl Mátl.

Co se týče úseků na území Karlovarského kraje, příští rok začne souběžně výstavba částí Olšová Vrata - Karlovy Vary a Žalmanov - Knínice. V roce 2025 má přijít na řadu Žalmanov - Olšová Vrata.