Pošta navíc už v září omezila provozní dobu. Jak sice vysvětluje mluvčí České pošty Matyáš Vitík, důvodem snížení počtu hodin je covid, k původní otevírací době se ovšem instituce po ukončení pandemie stejně nevrátí.

Vedení města Ostrova zaznamenalo velkou nespokojenost ze strany občanů a firem se současnou otevírací dobou poboček České pošty. „Toto zkrácení provozní doby přináší občanům i podnikatelům řadu problémů při vyřizování potřebných záležitostí. A zvláště v době, kdy je třeba dodržovat nařízení daná v souvislosti se současnou pandemií,“ říká starosta Bureš. „Způsobuje to na jediné pobočce v Ostrově fronty lidí, kteří jsou mimo budovu ve venkovních prostorách vystaveni nepřízni počasí. Mnohdy se prosté vyzvednutí dopisu protahuje na půlhodinové čekání na dešti. Občané jsou hodně nespokojeni,“ konstatuje Bureš.

Proto oslovil všechny obce v Karlovarském kraji se žádostí o informaci, jaká je spokojenost jejich občanů s nynější obslužností České pošty. „Na základě výsledků této akce chceme poté případně vyvinout tlak na vedení České pošty, aby upravila zkrácené provozní doby svých poboček tak, aby vyřizování záležitostí na poště odpovídalo potřebám občanů a firem,“ zdůrazňuje starosta.

„Důvodem omezení provozní doby jsou zkušenosti z první vlny pandemie, kdy jsme museli organizačně vyřešit fakt, aby se nepotkávali zaměstnanci z různých směn. Každá pobočka si stanovila limity, kolik osob může být maximálně uvnitř. Ti ostatní musí zkrátka počkat venku,“ vysvětluje mluvčí pošty.

Na dotaz, zda se po uklidnění situace vrátí provozní doba do původního režimu, mluvčí Vitík sdělil, že se s tím nepočítá. „Jestli ovšem nebudou otevírací hodiny stačit, je Česká pošta o tom ochotna jednat.“