Ještě pár dnů musejí Karlovaráci vydržet, než se otevře průjezd městem pravobřezní stranou, který je od 19. listopadu uzavřen kvůli přestavbě železničního přejezdu v Tuhnicích. Karlovarští řidiči už vědí, že pokud se chtějí dostat na druhou stranu města, musejí počítat raději až se třičtvrtěhodinovou rezervou v největších denní špičkách. Některým ale vadí, že se na přejezdu nepracuje nonstop.

„Bylo půl šesté. Průjezd městem jedním slovem hrůza. Tak jsem se jel podívat, zda se v tuto dobu na přejezdu pracuje. K mému úžasu tam nebyla ani noha,“ stěžoval si redakci jeden z rozhněvaných karlovarských motoristů v úterý 21. listopadu večer. „Taková akce by měla přece jet na tři směny non – stop, když kvůli ní je ochrnutá doprava napříč městem,“ dodal.

Správa železnic (SŽ), která má přestavbu v Tuhnicích na starosti, se ale brání, že práce se musí na nějakou dobu přerušit. „Na železničním přejezdu pracujeme denně. Nově budovaná přejezdová konstrukce typu BO-TRACK je prakticky pevná jízdní dráha těžké konstrukce, použitá teprve na třetím přejezdu v České republice. Tato konstrukce vykazuje dlouhodobou životnost bez nutností dalších stavebních a údržbových zásahů. Je ale nutné jí zhotovit řádně podle projektové dokumentace, při dodržení předepsaných stavebních a technologických postupů a také dodržení technologických přestávek,“ vysvětlil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Ve 12 let staré vraždě je jediným odsouzeným Petr Pávek (na snímku).
Vražda vyhazovače: Pávkův advokát má nové důkazy. Štěpnička bude chtít odškodné

Jak dodal, konkrétně 21. listopadu, tedy v den, kdy si Karlovarák redakci postěžoval, byla po odtěžení původních konstrukčních vrstev železničního spodku a zřízení odvodnění vytvořena podkladní konstrukční vrstva z kameniva stmeleného cementem. „Tento materiál dodává v denních hodinách betonárka a následně se zpracovává na stavbě. Po zhutnění pak nastává povinná technologická přestávka na vytvrdnutí směsi. Dalšími pracemi v podobě vrstvení a hutnění štěrku a pokládky kolejového roštu tedy bylo možné navázat teprve následující den,“ pokračoval mluvčí Gavenda s tím, že SŽ samozřejmě chápe, že uzavření přejezdu v Tuhnicích nepřispívá plynulosti dopravy v Karlových Varech.

Aktuální dopravní situace je komplikací nejen pro běžné motoristy, ale především pak pro složky Integrovaného záchranného systému. „Samozřejmě i nás to omezuje, ale i přesto stále dodržujeme předepsanou dojezdovou dobu, i když ta se kvůli uzavření přejezdu o něco málo prodlužuje,“ uzavřel mluvčí záchranné služby Radek Hes.

Tuhnice budou průjezdné opět od večera 28. listopadu, kdy dojde zároveň ke slavnostnímu otevření nové křižovatky.