Práce na stavbě rychlostní komunikace, která by měla v budoucnu spojit Karlovarský kraj s hlavním městem, se nezastaví. Po jednání s novým ministrem dopravy Radkem Šmerdou, jehož se zúčastnila část poslanců za Karlovarský kraj, o tom informoval poslanec parlamentu Rudolf Chlad.

„Došlo k zásadním změnám a k přehodnocení dopravní superkoncepce bývalého ministra Víta Bárty,“ konstatoval Chlad. Konkrétním výstupem těchto změn je začátek výstavby čtyř obchvatů měst. „Na každý z nich je pro letošní rok uvolněno 30 milionů korun. Obchvaty budou na rozdíl od původního návrhu Víta Bárty čtyřproudové,“ upřesnil poslanec. Doplnil také, že nedojde k takzvanému zakonzervování započatých akcí. „Stálo by to zbytečně moc peněz, nehledě na to, že už provedené práce stály nemalé prostředky,“ vysvětlil.

Další výraznou změnou je zachovaní jednotného „velení“ nad stavbou. „Nebude roztříštěné do tří krajů, jak navrhoval exministr dopravy, ale zůstane na jednom místě, což je pro realizaci projektu důležité,“ podotkl poslanec. Ledy se podle jeho slov pohnuly i na druhé straně hranice. „Po zdlouhavých jednáních s ekology v Německu se bude realizovat dálnice A93 Marktredwitz – Cheb, která bude navazovat na naši er šestku,“ doplnil Rudolf Chlad.
Po zprovoznění úseku rychlostní komunikace z Chebu do Karlových Varů nastoupí opět do práce „sčítací komisaři“, jejichž úkolem bude nové sčítání počtu projíždějících vozů na silnici Karlovy Vary – Praha. „Poslední sčítání bylo pro argumentaci nutnosti dostavby rychlostní komunikace nevýhodné. Většina motoristů totiž zvolila pro cestu z Chebu do Prahy trasu přes Plzeň, protože směrem na Karlovy Vary je spousta úzkých a klikatých objížděk,“ vysvětlil poslanec.

O situaci budou v následujících týdnech jednat přímo na místě poslanci za Karlovarský kraj i se zástupci zhotovitele stavby, tedy Ředitelství silnic a dálnic. ⋌