Ani řidiči, ale ani chodci to nemají v Karlových Varech jednoduché. Přejít například Moskevskou ulici mohou jen s rizikem, protože zde chybí přechod. Stejná situace je na Staré Kysibelské a stěžují si i lidé na Mattoniho nábřeží.
Ve všech těchto ulicích pro chodce platí zvýšená opatrnost. A zbývá jediné. Zaslat podnět na karlovarský magistrát.
A co odpoví?
„V loňském roce jsme obdrželi žádost na zřízení přechodu pro chodce na ulici Moskevská v blízkosti křižovatky ulic Moskevská a Brožíkova u autobusové zastávky. Ze studie však vyplynulo, že dané místo nesplňuje normové hodnoty průjezdů motorových vozidel a není splněna též normová hodnota pohybu pěších. Navíc pro realizaci tohoto přechodu by bylo nutné provést nemalé stavební úpravy, které jsou zákonem požadovány z důvodů BESIPu," vysvětlila mluvčí Michaela Mičudová.
K umístění přechodu pro chodce v ulici Stará Kysibelská na konečné zastávce autobusu číslo 6 by podle mluvčí bylo nutné opět nechat zpracovat studii, zda jsou splněny normové předpoklady. „Současně by byly tyto stavební úpravy finančně nákladné, protože je nutné přechod pro chodce stavebně napojit na chodníky," uvedla mluvčí.
Dalším hlediskem je podle ní opět výstavba těchto chodníků, což vyžaduje vyřešit majetkové vztahy, technické parametry komunikací, inženýrské sítě, odvodnění či veřejné osvětlení. „Zatím tedy v tomto místě o umístění přechodů neuvažujeme," uzavřela mluvčí magistrátu.
Na rekonstrukci ulice Mattoniho nábřeží nechal magistrát zpracovat projektovou dokumentaci. „V ní byly zohledněny všechny aspekty bezpečnosti silničního provozu, a též byla odsouhlasena dopravním inspektorátem," uvedla Mičudová. Přechod pro chodce zde tedy nebude také.
Nově ale budou moci chodci přejít na Vítězné ulici za Lidlem.
Umístění přechodu podle mluvčí nezáleží jen na rozhodnutí magistrátu. Každou žádost o nové zřízení přechodu konzultuje příslušný odbor s autorizovanou projekční společností v oblasti dopravního inženýrství a s dopravním inspektorátem.
„Každé možné místo pro umístění přechodu pro chodce na pozemní komunikaci musí být posuzováno individuálně prostřednictvím odborné studie zpracované projekční společností v oblasti dopravního inženýrství," uvedla Michaela Mičudová, mluvčí magistrátu.
Mezi požadované podmínky patří zejména základní minimální počet projíždějících vozidel a přecházejících chodců za hodinu, rozhledové poměry řidičů vozidel a chodců, výstražné doplňující osvětlení, stanovená šíře komunikace, ostrůvky mezi jednotlivými jízdními pruhy a podobně.