„To, že je stavba skutečně ve skluzu, se potvrdilo tento týden na kontrole. Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) se to coby investorovi příliš nelíbí a patrně už od říjnového termínu neustoupí. Město se na akci podílí výstavbou lávky přes železnici na sídliště Růžový Vrch," uvedl náměstek Čestmír Bruštík (ANO).

Město koordinuje výstavbu lávky se SŽDC. Teď, když padl konkrétní termín dokončení stavby, budování přemostění nic nebrání. „Jsme připravení, zbývá pouze vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele. Náklady na lávku se pohybují kolem 30 milionů korun. Chceme se pokusit získat peníze z dotací. Pokud neuspějeme, bude stavbu financovat město v plné výši," poznamenal Bruštík.

Podle stanoviska stavební společnosti se při demolici staré budovy vyskytly některé skutečnosti, které mají na svědomí prodloužení termínu dokončení stavby.

Například z geologického průzkumu, který bylo možné provádět teprve po demolici staré nádražní budovy, vyšlo najevo, že podloží na staveništi je komplikovanější, než se původně předpokládalo. Musel tak být přepracován projekt zakládání nové budovy i technologického stožáru a upraven postup prací.

Podle náměstka primátora Jiřího Klsáka (KOA) je už také konečně jasné, jaký osud bude mít historická litinová konstrukce zastřešující první nástupiště. Před dvěma roky se počítalo s tím, že by mohla být přemístěna do prostoru před Horní nádraží. Poté se hovořilo o její demontáži a přemístění do muzea. „Konečná varianta je taková, že litinová konstrukce zůstane na svém místě, tedy nad prvním nástupištěm," poznamenal Klsák.

Rekonstrukce a přestavba Horního nádraží v Karlových Varech má stát kolem 96 milionů korun, z toho kolem 70 milionů chce SŽDC čerpat z evropských fondů.

Město Karlovy Vary na stavbu naváže úpravou prostoru před nádražím. Součástí toho by měla být úprava silnice, parkoviště, chodníků i okolní zeleně.