Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Priorita? Komplexní prezentace lázní a města

Karlovy Vary – Primátor Kulhánek (KOA): Infocentrum je uzlem, který zajišťuje prezentaci města.

29.10.2012 6
SDÍLEJ:

Karlovarský primátor Petr Kulhánek.Foto: Deník/ Petr Przeczek

O karlovarském infocentru se nyní hodně hovoří. My jsme se proto Petra Kulhánka, primátora Karlových Varů, zeptali:

Jste předsedou správní rady této obecně prospěšné společnosti města, mohl byste shrnout, jaká je její náplň?
Po našem nástupu na radnici jsme ve vztahu k cestovnímu ruchu hledali systematický model prezentace města uvnitř i navenek, který do té doby neexistoval. Část prezentace dělalo infocentrum, část odbor lázeňství a cestovního ruchu na magistrátu – něco se dělalo dvojkolejně, něco vůbec, koordinace chyběla.
Dnes je nastaven, můžeme již říci, ověřený a funkční model, kdy infocentrum je tím hlavním uzlem, který zajišťuje kompletní prezentaci města, a nahradilo i zmíněný odbor. Jako destinaci lázeňskou, kulturně-historickou, sportovní i kongresovou Karlovy Vary prezentuje navenek, v rámci republiky, Evropy i dalších částí světa.
Prezentace uvnitř města spočívá v kompletním informačním servisu pro návštěvníky, které jsme do Karlových Varů již přilákali a potřebují se zde orientovat. Tomu také výrazně pomůže právě vznikající důstojná hlavní pobočka infocentra v Lázeňské ulici, která tu roky chyběla.
Mám-li se alespoň stručně dotknout výčtu činností infocentra, začnu již zmíněnou propagací a prezentací města, organizuje poznávací cesty novinářů a profesionálů z cestovního ruchu – takzvaných decision makerů touroperátorů, kteří do Karlových Varů přivážejí lázeňské hosty a turisty. Zajišťuje on-line i tiskové reklamní kampaně na vytipovaných trzích, pořádá workshopy a vzdělávací semináře, například pro zvyšování odborné úrovně průvodců po našem městě.
Infocentrum vede a zveřejňuje statistiky týkající se lázeňství a cestovního ruchu, sbírá a poskytuje informace o městě i regionu návštěvníkům, tisku, partnerům v oblasti cestovního ruchu i orgánům státní správy.
Infocentrum provozuje, udržuje a aktualizuje turisticko-informační portál města, spravuje městský rezervační systém vstupenky.karlovyvary.cz. V rámci své ediční činnosti vydává tiskoviny sloužící k orientaci a propagující město a všechna jeho lákadla.
V neposlední řadě se také nově zaměřuje na vlastní obyvatele, zejména děti, kdy cílem akcí typu Poznej svoje město je vytvořit si blízký vztah k městu, kde žiji a kde budu chtít žít nejlépe celý život. Populární semináře z historie města zaujmou zase dospělé – ten nejbližší o zázraku Karlových Varů se koná 30. října od 18:30 v městské knihovně.

Karlovy Vary této společnosti na činnost přispívají částkou kolem šestnácti milionů korun. Není to mnoho? Vždyť když infocentrum město zakládalo, hospodařilo se šesti miliony…
V době vzniku mělo infocentrum dvě pobočky včetně ředitelství (Lázeňská 1 a dolní nádraží), v současné době má navíc pobočku v Thermale a ve Vřídle. V minulosti prodanou Lázeňskou 1 zakrátko nahradí bývalá UVA na Lázeňské 14.
Část navýšených prostředků přešla z agendy, kterou vedl zrušený odbor na magistrátu, a část jsme ve shodě v koalici minulé i současné navýšili na aktivní propagaci města.
Všechny tyto prostředky nejsou utracené, ale investované. Vrátí se, a již se vrací, ve formě rostoucího trendu návštěvnosti, ve zvyšování povědomí o Karlových Varech, zvýšení atraktivity destinace, což jsou všechno efekty mnohonásobně převyšující původně investované prostředky.
Vzhledem k tomu, že lázeňství a cestovní ruch jsou v Karlových Varech bezkonkurenčně nejvýznamnějšími „průmyslovými odvětvími", a tedy i zaměstnavateli, zachování a zvyšování konkurenceschopnosti jména a pověsti našeho města je zcela nezbytné a zásadní.

Proč nyní zakázku na turisticko-informační portál prošetřuje antimonopolní úřad? Šlo o chybu této organizace při soutěži? Podle informací zvítězila firma s nejdražší nabídkou.
Důvod šetření nám sdělen nebyl. Lze však předpokládat, že jde o podnět subjektu, který se účastnil výběrového řízení a nevyhrál. Osobně jsem s vedením infocentra prověřoval krok po kroku celou proceduru výběrového řízení a vše je z mého pohledu zcela v pořádku. Nicméně bez ohledu na to, zda řízení v pořádku je či není, v momentě, kdy úřad dostane podnět, musí se jím zabývat.
Při hodnocení nabídek byla použita kritéria, která byla uvedena v zadávací dokumentaci. V případě, že stavíte nový portál, nelze stavět výběr pouze na ceně, to je z pohledu budoucího užitku a funkčnosti zcela kontraproduktivní. Kromě ceny se tak hodnotilo také technické hledisko, kdy uchazeči předložili popis technického řešení webu s návrhy na inovace, které mohou být zakomponovány.
Do hodnotící komise byl přizván také nezávislý odborník, uznávaný expert na problematiku internetového marketingu právě proto, aby nabídky byly co nejlépe a nejobjektivněji hodnoceny a vybraná nabídka maximálně odpovídala představám a potřebám zadavatele.
Počet bodů přidělených v každém kritériu byl vynásoben vahou kritéria, pořadí tak určoval počet dosažených bodů. Nabídka s nejvyšším počtem bodů, tedy ekonomicky nejvýhodnější (to vždy neznamená, že nejlevnější), pak zvítězila.
Nelze také hodnotit pouze podle ceny za samotnou realizaci, v potaz je logicky brána i finanční náročnost při provozu, tedy hodinová servisní sazba a vyčíslení celkových provozních nákladů.
V současné době se webová prezentace destinace stává stále významnějším rozhodovacím kritériem pro potenciální návštěvníky, to je také důvodem, proč bylo využito kritérium ekonomické výhodnosti. Stejně tak mění svou webovou tvář Česká republika a obdobným způsobem postupuje při této změně CzechTourism.

Autor: Ivana Kalinová

29.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Do volební místnosti v Karlových Varech - Bohaticích se hrnuli voliči od otevření místnosti.

Jak prosté. Kdo volit chce, může

Marcel Vlasák, velitel karlovarské Městské policie

OTÁZKA PRO: Marcela Vlasáka, velitele městské policie Karlovy Vary

Na nové kotle je k mání ještě 22 milionů korun

Karlovy Vary - V pořadí již druhou vlnu takzvaných kotlíkových dotací spustil Karlovarský kraj v závěru srpna. Z celkové částky 64 milionů korun, která je k dispozici, zbývá pro majitele rodinných domů k rozdělení ještě kolem 22 milionů korun na výměnu starých, neekologických kotlů za nové.

SLEDUJEME ON-LINE

Volební místnosti se otevřely. Dnes a zítra přicházejí Češi k urnám

/FOTOGALERIE/ Voliči v Česku začali rozhodovat o tom, jaké složení bude mít nová Sněmovna, a tím i budoucí vláda. Svými hlasy ovlivní také to, co přinesou příští zákony nebo jakou podobu bude mít státní rozpočet minimálně na příští rok. Určovat by to mohli zástupci 31 stran a hnutí, práh dolní komory ale v roli poslanců překročí jen menšina z nich.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Do boje o hlasy voličů jde v kraji 21 politických stran, hnutí a koalic

Karlovarský kraj – Možná se někomu může zdát, že volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky nejsou pro běžný život v našem regionu až tak důležité. Opak je ovšem pravdou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení