Když se v loni v listopadu otevírala polovina průtahu Karlových Varů, většina zúčastněných odborníků věřila, že se silnici podaří dostavět do konce letošního roku. Tedy o rok v předstihu. Optismus totiž do akce vnesl šéf Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Pavel Švagr, který přislíbil, že se pokusí peníze na průtah získat. Uplynulo pár měsíců a dostavba průtahu v letošním roce je ohrožena.

Důvodem je právě šéf SFDI, o kterém se říká, že mám být odvolán. Potvrdil to včera náměstek ředitele karlovarské divize Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Vladimír Fleissig. „V rozpočtu na průtah v letošním roce je osm set čtyřicet milionů korun. Na dostavbu scházelo tři sta milionů. Bylo nám však přislíbeno, že se tyto peníze najdou a průtah by tak mohl být dokončen už letos,“ vysvětluje Fleissig. Každý rok investor, kterým je právě ŘSD, dlužil zhotoviteli desítky milionů korun. „Domluvili jsme se s ním, že tak tomu bude i letos,“ pokračuje náměstek Fleissig.

Zhotovitel, kterým je sdružení několika firem, však před několika dny zaslalo generálnímu řediteli ŘSD dopis, ve kterém ho žádají o zaujmutí stanovisko ve věci karlovarského průtahu. „Říká se totiž, že má být pan Švagr odvolán. Toho se zhotovitel zalekl. Nemá nyní záruku, že dluh vůči němu investor uhradí. Jakousi pojistkou byl právě pan Švagr. Firmy zkrátka nechtějí riskovat,“ dodává Fleissig, který si osobně myslí, že se problém s penězi vyřeší a že do října bude průtah zprovozněn.

Náměstek karlovarské primátorky Petr Keřka o možném Švagrově odvolání zatím neví. „Jsem optimista. Záleží ale nyní na odvaze zhotovitele, zda i nyní půjde do akce, aniž by byla finančně zajištěna,“ poznamenává Keřka. Podle něho je šance, že o penězích na průtah bude například rozhodnuto v červnu. „To se předkládají žádosti na další rozpočtová opatření,“ doplňuje náměstek Keřka.