Světově známý Grandhotel Pupp v Karlových Varech prošel po nástupu nového vlastníka zásadní změnou v designu i strategii. Hlavní myšlenkou bylo obnovit někdejší slávu hotelu, oprostit se od představ, že Pupp je cílem jen bohaté smetánky, a navodit nenucenou atmosféru, která dýchá z dobových fotografií z přelomu 19. a 20. století. Právě toto období se nakonec stalo stěžejní a bylo zásadním mottem studia Mezonit, které mělo kampaň na starosti.

„Nejdůležitějším kritériem v případě Grandhotelu byla pro nás byla míra obsazenosti hotelových pokojů. V roce 2023 byla v lednu až březnu, což jsou pro lázeňská města nejchudší měsíce, obsazenost 79 procent. A letos se povedlo čísla zvednout v lednu na 84 procent a v březnu dokonce na 91,“ říká majitel studia Mezonit Filip Šimoník.

Vyvrácený strom ve Dvořákově ulici ve Staré Roli.
Vítr vyvrátil pár stromů. Zem už je přesycená a další srážky nemusí přijmout

Pro vytvoření nové strategie byla vybrána právě brandová kampaň, tedy komunikace, která má za cíl zvýšit povědomí o dané značce. „Grandhotel Pupp, klíč k duši Karlových Varů, měl vždycky ten dar být víc než jen hotelem. Byl domovem, kde se setkává tradice s okamžiky současnosti. V těchto chodbách zůstává zachována aura velkoleposti, i když se svět za zdmi neustále mění. A přesto, i dlouhá historie občas potřebuje trochu omladit a dostat nový vítr do plachet,“ vysvětluje Šimoník.

Když se studio Mezonit připojilo k projektu obnovy Grandhotelu Pupp, nešlo o žádnou radikální přeměnu, ale o pečlivě promyšlený proces, který vrátil hotelu nový lesk. „Snažili jsme s k věci přistupovat mimořádně citlivě a osobitě. Naším cílem nebylo změnit obraz hotelu k nepoznání, ale vrátit mu jeho slávu a zároveň ho otevřít i pro méně tradiční návštěvníky – pro ty, kteří sem možná zavítají pouze na šálek kávy, místo, aby zde strávili celé léto,“ líčí podnikatel a pokračuje: „V archivu jsme dohledali několik fotografií, které zachycují hosty v restauraci, lobby baru a na korzu před hotelem. Všichni vypadali spokojeně a nenuceně. Stejnou uvolněnou atmosféru jsme chtěli přenést do kampaňových vizuálů. Naše brandová kampaň vyprávěla příběhy jednotlivých hostů hotelu. Ukazovala, jak si Pupp každý z nich „užívá po svém“. Na vizuálech se objevili architekti Naďa s Jaromírem, kteří cestují společně se svou andulkou, Filip s Karolínou si zase užívali možnost trávit čas ve wellness. Svůj příběh odvyprávěl i malý maltipoo Gandi, protože hotel mezi své hosty počítá i psí mazlíčky.“

Goethova vyhlídka.
Šest miliard z EU pomohlo nejen klášteru v Teplé a nemocnici ve Varech

I proto studio nehledalo do kampaně žádné modely, ale skutečné a někdy i zcela obyčejné lidi. A šlo to i v případě luxusního Puppu, kde si studio hned na začátku zakázalo použít v kampani zavedené reklamní standardy luxusu, jako je například vyvinutá blondýna, která se opírá o drahé auto.

Do nové tváře hotelu se prolnuly i moderní a nové technologie, které šetří čas, peníze, energie i personál, a to ale velmi decentně. „Esencí pětihvězdičkového hotelu je personál, který se stará o jeho hladký chod. Na tom se ani po 323 letech od založení Puppu nic nezměnilo,“ podtrhuje význam týmové práce Šimoník.

Hrob byl výjimečně bohatý.
Okolí bájné hory Vladař ukrývalo unikátní hrob. Zbytky kostí se ale nenašly

Nemalou součástí kampaně byla přeměna reklamy, která se objevovala v různých nájemních jednotkách Puppu a působila chaoticky a křiklavě ve stylu reklamního smogu. „V Puppu si každý nájemce komerčních prostor mohl označit ten svůj, jak uznal za vhodné. A velké nápisy outlet nebo sleva se značkou hotelu skutečně nesouzněly. Proto jsme navrhli pravidla, která sjednotila podobu brandingu všech komerčních jednotek. Vedení hotelu se pak postaralo o to, aby se tato pravidla stala součástí všech nových nájemních smluv. U stávajících nájemců jsme pak dostali za úkol vyjednat, aby se ke změně připojili,“ uzavírá majitel studie, který připouští, že tento úkol nebyl až tak snadný.