„Do 30. července, kdy má být stavba hotova, by se to stihnout mělo,“ uvedl pro Deník Jan Hrazdíra, vedoucí úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic Karlovy Vary (ŘSD). Připustil, že během narovnávání nebezpečných zatáček určité potíže nastaly. „Skalní masiv je poněkud jinak, než jsme předpokládali, a asi ho budeme muset kotvit. Nevidím v tom ovšem zásadní komplikaci,“ poznamenal Hrazdíra.

Kvůli narovnání komunikace musí totiž firmy zaříznout do svahu. Na této straně vzniknou nové opěrné stěny, na opačné, tedy u srázu, bude postavena zárubní zeď. Ve svahu, pod nímž se komunikace buduje, stojí rodinné domy. Jejich statiku silničáři nepodceňují. Původním návrhem bylo, že se bude masiv pod domy odstřelovat. „Nemáme ani žádné signály od vlastníků, že by nastaly nějaké problémy. I tady práce pokračují bez potíží,“ uzavřel před časem vedoucí úseku výstavby.

Cena celé zakázky je 113 milionů korun. Komunikace se uzavřela už 25. března, kdy se musely nejdříve pokácet stromy. Firmy Eurovia a Berger danou zakázku vyhrály nejen kvůli ceně, ale především kvůli nabízené délce zhotovení. Tu totiž stanovily na 17 týdnů, a termín tak vyprší právě 30. července. „Pokud tak neučiní, vystavuje se zhotovitel sankcím za každý den zpoždění,“ upozornil před uzavřením bečovských serpentin vedoucí provozního úseku ŘSD Karlovy Vary Jiří Baloun.

Na hlavním tahu z Karlových Varů na Plzeň mezitím už došlo po dvou letech k opětovnému zprovoznění dvou mostů u Kfel. Na konci června by pak silničáři měli dokončit práce na úseku mezi Bečovem a Krásným Údolím.

Trasy pro sjezdy horských kol začínají u Goethovy vyhlídky (na snímku) a vedou až do Horních Drahovic. Ilustrační foto.
Lázeňské lesy spouští trail pro adrenalinové cyklisty. Může se ještě rozšiřovat

„Na silnici I/20 mezi městy Bečov nad Teplou a Krásné Údolí opravujeme vozovku. Začátek čtyřkilometrového úseku je na hranici s akcí Bečov – serpentiny a konec úseku je před obcí Krásné Údolí. Předpokládaný termín dokončení je koncem letošního června,“ upřesnila mluvčí ŘSD Kamila Zahálková s tím, že cena této zakázky se pohybuje kolem 50 milionů korun.

Silničáři se pustili také hned do dvou významných akcí na rychlostní silnici I/13, hlavním tahu z Karlových Varů na Ostrov. Těsně za Karlovými Vary se staví protihlukové stěny, pár kilometrů dále, a to u sjezdu na Bor, pak velkoplošně opravují závady na povrchu komunikace po letošní zimě. Obě dvě akce mají být hotovy také letos v červnu.

U květinového data se vyfotografoval nespočet turistů.
Karlovy Vary přišly o květinové datum. V dnešní technické době je prý zbytečné

„Po zimní přestávce jsme obnovili stavební práce na silnici I/13 u obce Bor,“ informovala mluvčí Zahálková. Jak připomněla, vloni v těchto místech silničáři vyměnili svodidla. „Letos opravujeme vozovku v délce 2,5 kilometru, vyměníme a doplníme dopravní značení a pročistíme a obnovíme odvodňovací systém,“ poznamenala mluvčí, která dodala, že tyto opravy budou stát bez DPH 21 milionů korun.

U Dalovic pak staví ŘSD protihlukové stěny, které bude instalovat kvůli blízké zástavbě na obou stranách komunikace. „Do této akce jsme se pustili na základě výsledků hlukové studie, kde nám simulace ukázala, ve kterých místech se mají stěny postavit. Až budou hotové, udělá se nové měření, které zjistí nejen to, zda zábrany v této lokalitě pomohly, ale navíc nám dá informace, zda se hluk postavením stěn nezvýšil naopak na jiných místech,“ vysvětlil vedoucí provozního úseku ŘSD Baloun.

Areál Mototechny je nevyužitý čtvrt století.
Projekt Mototechny se probouzí. Bude se stavět plot i stánky s občerstvením

Podle mluvčí Zahálkové bude stěna dlouhá 800 metrů. Její rozměry vyšly právě z akustické studie, která byla zaměřená na přilehlou obytnou zástavbu v ulici U Hřbitova v obci Dalovice. „Provoz v místě stavby je veden v omezeném režimu při uzavírce daného jízdního pásu. Stavební práce plánujeme dokončit v červnu letošního roku. Celá akce bude bez DPH stát necelých deset milionů korun,“ uzavřela mluvčí ŘSD.