Akce Modernizace silnice Nejdek Pernink byla připravena v rámci Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad s cílem zkvalitnění silniční sítě Karlovarského kraje.

„Hlavním přínosem této akce je zkapacitnění a zlepšení dopravního spojení regionálních center horské oblasti Krušných hor a celkové zvýšení bezpečnosti silničního provozu rozšířením silnice a zajištěním stability silničního tělesa," informovala mluvčí Karlovarského kraje Jana Pavlíková.

Celkové náklady projektu se vyšplhaly přibližně na 75,8 milionu korun, z čehož pětaosmdesát procent nákladů pokryly dotace Evropské unie. Od Unie tedy přišlo okolo 64,4 milionu korun a zbylé jedenáct a půl milionu vysoké náklady hradil ze svého rozpočtu Karlovarský kraj.

„Na základě výsledku zadávacího řízení, které se uskutečnilo v souladu se zákonem o veřejných zakázkách, byla vybrána jako nejvhodnější zhotovitel firma Eurovia CS, a.s., závod Karlovy Vary," doplnila mluvčí.

Modernizace silnice se prováděla téměř půl roku, a to od 14. dubna do včerejšího dne. Lidé renovaci silnice potřebovali a novou, přehlednější cestu vítají.

„Dojíždím z Perninku za zaměstnáním až do Chodova. A nejkratší cesta vede právě tudy, přes Nejdek a přilehlé obce. Věřím, že rozšíření a zpevnění vozovky pomůže jak místním lidem, tak i obcím. Blíží se zima a v Krušných horách je to období největšího rozmachu turistického ruchu," doplnil Stanislav Karásek z Perninku.

V rámci projektu byla provedena celková modernizace silnice III/21047 v úseku o celkové délce šesti kilometrů. Celý projekt pak byl rozdělen do tří samostatných úseků.

Prvním z nich byla renovace úseku dlouhého 3,2 kilometru, a to v části od posledního rodinného domku za LDN v Nejdku ve směru na Pernink až po křižovatku na Oldřichov.

Druhou etapou modernizace prošel přibližně kilometrový úsek od odbočky na Oldřichov po podjezd a poslední části oprav se dočkal zbylý 1,8 kilometru dlouhý úsek od úrovňového železničního přejezdu po křižovatku v Perninku.

„Jednalo se zejména o rozšíření komunikace a zajištění stability silničního tělesa gabionovými opěrnými zdmi, dále bylo upraveno odvodnění silnice a osazeno záchytné bezpečnostní zařízení," dokončila krajská mluvčí Pavlíková.