Už v roce 2010 by měla být dokončená stavba rychlostní silnice R I/6 na území Karlovarského kraje. Včera o tom informoval při své návštěvě Karlových Varů ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS). Problém by neměl nastat už ani s penězi. „Minulý týden zasedal hospodářský výbor Parlamentu České republiky, který schválil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) dostane ještě v letošním roce dalších deset miliard korun,“ informoval ministr. Z deseti miliard jde přímo 5,3 miliardy na investice do dopravní infrastruktury, přičemž jen na rychlostní silnici z Prahy do Chebu bylo vyčleněno 1, 3 miliardy korun. „Tyto peníze musíme utratit ještě letos.

Osm set milionů korun půjde jen na úsek v Karlovarském kraji, konkrétně tři sta milionů na úsek v Karlových Varech ,tři sta na trasu z Jenišova do Nového Sedla a dalších dvě stě na úsek z Tisové do Kamenného Dvora,“ upřesnil ministr Řebíček. Zatímco dostavba rychlostní silnice v Karlovarském kraji nyní závisí především na financích, ve Středočeském kraji jsou problémy zcela jiné. Stále tu jsou totiž nevyřešené majetkoprávní vztahy, a tak se zprůjezdnění komunikace v tomto regionu může podle Řebíčka zpozdit. „Vzhledem k čerpání dotací z operačních programů musíme příspěvky z Evropské unie stejně proinvestovat do roku 2013,“ vysvětlil ministr dopravy.

Největší problémy s pozemky jsou přitom mezi Novým Strašecím a hranicemi kraje. Podle poslance parlamentu Miloše Patery (ODS) chybí v Karlovarském kraji dostavět ještě 53 kilometrů silniceRI/6. „Na území Ústeckého kraje zbývá dvacet jedna kilometrů, ve Středočeském třicet,“ doplnil poslanec Patera. Na dokončení těchto úseků bude zapotřebí ještě čtyřicet miliard korun, přičemž deset už bylo proinvestováno.

S penězi by v nadcházejících letech podle Řebíčka neměl být zásadní problém. „Jen příští rok dostane SFDI ze státního rozpočtu čtyřicet pět miliard korun, dalších deset obdrží za dálniční známky, 5,5 miliardy za mýtné a dvacet až dvacet pět miliard přijde z Evropské unie,“ dodal ministr dopravy s tím, že rozsah staveb silnic záleží na generálním plánu, který musí nejprve schválit vláda.