I když si zavazadla pojistíte, obdržíte jako náhradu škody minimum. To dokládá příběh paní Lindy, která se ze zážitků z překrásně a svátečně naladěné Vídně probrala v Karlových Varech při vystupování z autobusu Student Agency do tvrdé reality.Domů odcházela bez kufru.

„Když mi řidič říkal, že mé zavazadlo se ztratilo, nevěřila jsem. Jenomže to byla pravda. Už když jsem mu kufr v Praze odevzdávala a dával ho na kraj do úložného prostoru, měla jsem zlé tušení. Byl specifický a nepřehlédnutelný. Řidič mi ke ztrátě pouze sdělil, že se to stává," uvedla paní Linda lítostivě. Po počátečním šoku ale začala jednat. Obrátila se na majitele společnosti a podle protokolu uplatnila ztrátu. Cestovní pojištění si totiž včas vyřídila i na zavazadla. „V kufru jsem měla spoustu nakoupených vánočních dárků, nabíječku a další věci. Vše jsem přibližně spočítala na třicet tisíc korun a žádala náhradu škody," vysvětlila. Jaké ale bylo její překvapení, když po několikatýdenní korespondenci se Student Agency obdržela pouhé tři tisíce korun.

„Podle vnitřních přepravních směrnic této společnosti jsem si prý měla před cestou u řidiče autobusu zakoupit za dvacet korun lístek i na zavazadlo. To ale nikdo neví. Navíc mi bylo sděleno, že společnost chce účtenky od věcí ze zavazadla. Ty jsem jim ale předat nemohla, vždyť mi je i s kufrem ukradli," líčí celou anabázi paní Linda.

Podle Aleše Ondrůje, mluvčího Student Agency, to společnost velmi mrzí.

„Chápeme zcela, že pro zákaznici je to absolutně nepřijatelné. Právě proto má podle Smluvních a přepravních podmínek nárok na vyplacení náhrady pro takovéto případy, a to v plné výši 3 000 Kč. Existuje možnost si u řidiče dokoupit za 20 korun připojištění a to tak, že by v takovém případě pak dostala vyplaceno místo třech tisíc pět tisíc korun. Tuto možnost cestujícím nabízíme. Současně je ale upozorňujeme také na to, aby si nedávali do zavazadel, která se uskladňují do spodního zavazadlového prostoru, jakoukoli cennost," uvedl mluvčí Ondrůj. A zdůraznil, že podle směrnic společnosti se po příjezdu do cílové destinace zavazadlový prostor otevře až po vystoupení většiny cestujících a opět je pod dohledem řidiče a stevardky. Jenomže paní Linda toto vysvětlení odmítá. Argumentuje tím, že řidič sice kufry osobně vydával, jenže druhou stranu autobusu, kde byl zavazadlový prostor v tu chvíli také otevřen, nikdo nehlídal. „A to je moje chyba?" nenechala se odbýt.

Mluvčí Aleš Ondrůj ale uvedl, že přestože má Student Agency nastavený bezpečnostní proces, jak postupovat při odebírání i vykládání zavazadel, není možné bohužel stoprocentně garantovat, že nenastane nějaká nepříjemná situace jako v tomto případě.