Cyklus dopravní snídaně s Besipem jako svou devátou zastávku zvolil Karlovy Vary, kdy se řešila nebezpečná, riziková místa na komunikacích a železniční přejezdy v Karlovarském kraji. Smyslem těchto snídaní je především zajištění bezpečnosti dopravy, setkání a komunikace odborníků, výměna názorů a hledání řešení.

V roce 2015 zemřelo na silnicích v České republice 738 osob, z toho v Karlovarském kraji zahynulo podle statistik 24 osob. To je o devět více než v předchozím roce 2014. „Klíčem k dalšímu snižování následků dopravních nehod jsou systémový přístup a konkrétní preventivní aktivity na regionální úrovni," podotkl Petr Bilý, koordinátor Dopravní snídaně s Besipem. Prevence v bezpečnosti dopravy existuje, musí se ale zapojit kraje i obce. „V loňském roce proběhly kampaně zaměřené na dopravní výchovu v mateřských, základních, ale i středních školách. Jde o snahu vychovávat už malé děti ve školním věku. Ve spolupráci s Červeným křížem se snažíme přiblížit dětem cenu lidského života," řekl Václav Brož za Besip.

„Od roku 2009 do roku 2020 máme za cíl snížit úmrtnost na silnicích. Ale v roce 2015 vzrostl počet nehod v Karlovarském kraji o 20 procent oproti roku 2014. Přesto za plánem snížení nehod zaostává hlavně Kraj Vysočina, Jihomoravský kraj a Olomoucký kraj. Naopak plán naplnily Moravskoslezský a Ústecký kraj," poznamenala Zuzana Strnadová za Centrum dopravní výchovy.

Od začátku své existence upozornily snídaně na 114 rizikových a nehodových míst. K červenci 2016 došlo k řešení 15 míst, u 80 probíhají přípravy a 19 míst se zatím neřeší.

Riziková místa 2016

- směrové oblouky u Hazlova na silnici I/64

- železniční přejezd P113 nedaleko Skalné na silnici II/213

- pilíře podjezdu u Hazlova na silnici I/64

- opěry podjezdu a strom u Žirovic na silnici I/21

- pilíře nadjezdu u Toužimi na silnici I/20

- portál velkoplošného značení u Střížova na silnici I/20

- pilíře podjezdu u Horních Tašovic na silnici I/6