Nejdříve byla zastavena doprava na jedné koleji, poté i na druhé. Díky pohotové reakci traťmistra byla doprava zastavena před sesuvem trati a nebyla tak ohrožena bezpečnost cestujících a železničního provozu.
"V sobotu zaznamenal správce tratí v uvedeném úseku poruchu na jedné ze dvou traťových kolejí a neprodleně zde zastavil provoz, později byla z preventivních důvodu zastavena doprava i ve vedlejší koleji. V okamžiku propadu svahu byl na trati již provoz zcela zastaven. Na místo byli okamžitě povoláni specialisté, kteří prověřují stav a stabilitu podloží a celého svahu," uvedla Kateřina Šubová, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Podle Šubové je prioritou SŽDC obnovit co nejdříve provoz po jedné traťové koleji. "V neděli byl zmapován stavební firmou zhruba padesátimetrový úsek trati a v pondělí zahájí opravné práce, které potrvají několik dní. Současně se bude řešit sesuté podloží pod druhou kolejí, sanace této části trati bude časově výrazně náročnější," poznamenala Šubová.
Škody lze vyčíslit v okamžiku průzkumu rozsahu poškození a technického řešení obnovení trati. "Nicméně již nyní lze říci, že si opravy vyžádají desítky milionů korun," podotkla mluvčí SŽDC.
V daném úseku nezaznamenala SŽDC v posledních několika letech žádné technické problémy na železničním svršku i spodku ani na samotném podloží. Trať byla elektrizována v roce 2008, v běžném provozu je v daném úseku povolena maximální rychlost 80 km/h.