Karlovy Vary Zatím ve zkušební době spustilo karlovarské infocentrum nový turisticko-informační portál Karlových Varů. Stačí jeden klik na www.karlovyvary.cz a ocitnete se v karlovarském virtuálním světě. Web představuje lázeňské město jako žádné jiné. Nabízí přehled restaurací, ubytování, nabídku sportovního i kulturního vyžití. Jeho součástí je ovšem i ucelená multimediální prezentace, tedy fotografie, videa i mapy, podle nichž se návštěvník může v Karlových Varech výborně orientovat, a představuje je jako město, kde se dá dělat spousta věcí.

„Myšlenka na modernizaci původního webu, který mohli hosté lázeňského města využívat po uplynulé čtyři roky, přišla loni. Reakce lidí jsou zatím veskrze pozitivní," uvedla ředitelka infocentra Jitka Štěpánková. Nová aplikace prezentace města stála 931 tisíc korun a podle Radka Volfa, asistenta ředitelky infocentra, je tato cena přijatelná. „Původní nabídka při výběrovém řízení byla až dva miliony korun," poznamenal.

„Modernizace internetové prezentace města byla zpracovávána s maximálním důrazem na současné trendy v oblasti internetového marketingu a moderní prezentaci na internetu. K jeho splnění byly ke spolupráci přizvány špičky v oblasti marketingu a tvorby webových prezentací," zdůraznila ředitelka Štěpánková. Analytické a přípravné práce realizoval Marek Prokop ze společnosti Prokop software. Tvorbu webu po vítězství ve výběrovém řízení převzala společnost Proof&Reason a multimediální obsah dodala společnost 2M studio. Všichni si spolupráci s infocentrem velmi pochvalovali a ocenili hlavně profesionalitu, kreativitu a nasazení celého týmu.

„Díky tomuto mixu vznikla nekonvenční webová prezentace, která splňuje požadavky Infocentra města Karlovy Vary, jehož hlavní činností je propagace Karlových Varů," doplnila.

Nový portál má zatím čtyři jazykové mutace, kromě češtiny je i v němčině, ruštině a angličtině. „Nevylučujeme, že časem přibudou další, uvažujeme o španělštině," nastínil Radek Volf. V polovině února byla také spuštěna nová verze městského rezervačního systému vstupenky.karlovyvary.cz, která přinese přehlednější rezervace a koupě vstupenek na akce pořádané v Karlových Varech a okolí.

Facebookové stránky Karlovy Vary zaznamenaly od začátku roku raketový start. Z přibližně 2 800 fanoušků facebookového profilu je jich dnes už 5 967, což je nárůst o sto procent. „Významný podíl na tom mají multimédia. Ať už se jedná o nová videa a fotografie z dílny 2M studia, tak i fotografie z vypsané soutěže, která se konala do 28. února. Vítěze soutěže vyhlásíme v pátek. Udělíme i cenu za originální pojetí námětu „Zima v Karlových Varech"," uvedla ředitelka Štěpánková.

Dalším komunikačním kanálem Infocentra je youtube (karlovyvarytv), kde lze zhlédnout kompletní sadu videí propagující město, a to od jednotlivých kulturních akcí, atraktivit, až po souhrnná videa.