Pokračovat pak bude i v roce 2014. Dohodli se na tom ministr dopravy Zdeněk Žák s hejtmanem Karlovarského kraje Josefem Novotným na včerejším společném jednání. Po dlouhé době se tak podařilo dosáhnout posunu v přístupu státu k dostavbě R6.

Setkání na Ministerstvu dopravy ČR iniciovali zástupci Karlovarského kraje především proto, že v předchozím období nebyla dostavba R6, která je pro Karlovarský kraj prioritou, zahrnuta do dopravní sektorové strategie ČR. Nedostavěná R6 trápila vedení Karlovarského kraje, který poukazoval na izolovanost regionu od dálniční sítě ČR, tak i starosty obcí na trase budoucí R6 ve směru od Karlových Varů do Prahy. „Po dohodě s ministrem dopravy Zdeňkem Žákem nám bylo přislíbeno, že dojde k obnovení stavby v úseku R6 Lubenec Bošov. Následně schválil znovuzahájení prací Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury. Stavba by měla začít ještě v tomto roce," uvedl hejtman.

Josef Novotný také požádal zástupce ministerstva dopravy, aby výkup pozemků i příprava staveb dalších úseků na trase budoucí R6 směrem do Prahy byly realizovány s ohledem na to, že by silnice měla vést ve čtyřpruhu. „Jednání s ministrem dopravy bylo velmi vstřícné, věcné a přineslo konkrétní výsledky. Podstatný je jeho zájem řešit potřeby regionu," zdůraznil hejtman.

Hovořilo se také o tom, že by výsledky ekonomické studie k R6 měly být zapracovány do dopravní sektorové strategie a o možnostech financování dostavby R6. „V následujícím období má dostavba R6 šanci na financování z evropských peněz prostřednictvím Operačního programu Doprava, který se nyní připravuje na čerpání prostředků v období od roku 2014," upřesnil náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Stavba R6 Lubenec Bošov je jedním z úseků přestavby silnice I/6 na rychlostní silnici R6. Hlavní náplní stavby je zkapacitnění a úprava stávající dvoupruhové silnice I/6 v úseku západně od Lubence mezi obcemi Lubenec a Bošov. Ta je v současné době vedena po dvoupruhové komunikaci v šířkách cca 810 metrů. Stavba byla zahájena v květnu 2010, ještě v témže roce ji ale stát z důvodu nedostatku financí zastavil.

Hlavní trasu stavby tvoří 4 120 metrů dlouhý úsek přeložky silnice I/6, směrově rozdělená rychlostní komunikace se středním dělicím pásem šířky tři metry a návrhovou rychlostí 100 kilometrů za hodinu. Současně s hlavní trasou bude vybudováno i několik přeložek komunikací II. a III. třídy, místních komunikací a polních cest.

Začátek hlavní trasy je situován přibližně 1000 metrů západně od obce Libkovice s provizorním napojením na stávající silnici I/6.

Ve výhledu zde bude napojena na připravovanou stavbu R6 Lubenec obchvat. Dále pokračuje ve stopě stávající silnice I/6, jižně míjí obec Libkovice a stoupá údolím směrem k obci Bošov, kterou míjí rovněž jižně. V oblasti obce Bošov trasu mimoúrovňově kříží přeložka silnice II/194 Nová TepliceBošovVrbice.

V tomto prostoru je navržena mimoúrovňová křižovatka Bošov. Přibližně 250 metrů západně od obce Bošov hlavní trasa končí a napojuje se provizorním sjezdem na stávající silnici I/6.

Nová komunikace prochází ve své trase přes dva mostní objekty v km 80,700 most přes místní komunikaci Libkovice a v km 81,250 most přes polní cestu a vodoteč. Pod třetím mostem trasa podchází, a to v km 82,970 v prostoru mimoúrovňové křižovatky se silnicí II/194.