Úplnou uzavírku frekventované mezinárodní silnice I/6 kvůli rozšiřování mostu u Sokolova bude s největší pravděpodobností nakonec požadovat Ředitelství silnic a dálnic. Připustil to náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil. Silnice přitom měla být průjezdná v jednom směru, aby nebyla zahlcena doprava na objízdných trasách. Právě proto s novým plánem nesouhlasí dopravní policisté, kteří už jednou vydali nesouhlasné stanovisko.

Práce na mostě začnou již příští měsíc. Odbor dopravy krajského úřadu zatím rozhodne jen o částečné uzavírce. Další žádost bude obsahovat právě úplné uzavření silnice vedoucí z Karlových Varů do Chebu a dále do Německa. „Díky úplné uzavírce se práce zrychlí o tři měsíce. Navíc by se ušetřilo až deset milionů korun, přičemž část z těchto peněz by putovala na opravy komunikací, které vedou přes dotčené obce,“ uvedl Navrátil. Nová objížďka by se dotkla tisíců lidí nejen v Sokolově, ale nově i v Lokti a Starém Sedle. „Hlavním důvodem tohoto opatření je přitom bezpečnost silničního provozu při rozšiřování mostu,“ sdělil.

Loketská radnice zatím s reakcemi šetří. „V této fázi bych se k celé situaci ještě nerad vyjadřoval. Oficiální impulz od kraje jsem totiž doposud neobdržel. Samozřejmě se dnes nic neutají, takže o této navržené alternativě vím. Počkám si ale raději na závazná jednání,“ konstatoval včera starosta Lokte Jaroslav Hlavsa.

Informace o chystané úplné uzavírce zaskočila dopravní policisty, kteří o změnách zatím nic netuší. „Úplná uzavírka frekventované komunikace I/6 by mohla způsobit dopravní kolaps na Sokolovsku v případě dopravní nehody. Doprava by totiž neměla být kam odkláněna,“ upozornila mluvčí sokolovské policie Andrea Kávová.

Navrátil doplnil, že policie ještě nebyla informována, neboť žádost zhotovitel stavby ještě nepodal. Pokud odbor dopravy nakonec rozhodne o uzavření silnice I/6, stane se tak zřejmě od března příštího roku.

Vůbec prvotní záměr počítal právě s úplným uzavřením mostu. „Navrhoval se kvůli vyšší bezpečnosti a urychlení stavby. Tato varianta se zdála být i nejlepší. Policie ji ale zamítla. Teď se do toho znovu vložil zhotovitel s krajem, který to celé prověřuje,“ sdělil za Ředitelství silnic a dálnic manažer projektového týmu R/6 Lukáš Hnízdil.

Rekonstrukci mostu u Transmotelu dostala za úkol firma Metrostav. „Rozhodnutí bych nechal na investorovi, my akorát navrhujeme varianty. Na něj připadá, zda chce stavbu rychleji, nebo pomaleji,“ řekl k tématu mluvčí společnosti Metrostav František Polák.

Jiří Drozdík, Milan Hloušek