Již druhý ročník krajského kola Logické olympiády, který pořádala místní skupina Mensy České republiky, se konal v prostorách Krajské knihovny v Karlových Varech. Založená je na řešení logických úloh a je rozdělena do dvou bloků - pro žáky prvního stupně základních škol a studenty středních škol. Výherci krajského kola pak postupují do celostátního finále, které se již tradičně koná v Praze, v sále Parlamentu ČR.

Samotná soutěž má podle pořadatele a člena Mensy Petra Čavojského tři kola. Prvního, takzvaného nominačního kola se účastní žáci škol, které se do soutěže včas přihlásily. Soutěžící řeší úlohy samostatně, na počítači doma, nebo ve škole. Tohoto kola se zúčastnilo více než deset tisíc žáků a studentů z celé republiky, z toho 700 z Karlovarského kraje. „Do druhého, krajského kola postoupilo 40 nejlepších řešitelů v každé kategorii,“ poznamenal Čavojský.

Soutěžící zde nejprve řešili otevřené logické úlohy, kdy bylo nutné zapsat správný postup řešení, a následně takzvané uzavřené úlohy, jejichž zadání bylo promítáno na projekční plátno v přesných časových intervalech a soutěžící vybírali správnou odpověď z možností od A do D.

Pro nejlepších dvacet řešitelů v každé kategorii byly připraveny zajímavé ceny. Odnesli si například různé deskové hry nebo dres HC Energie Karlovy Vary. Hlavní cenou byl notebook pro vítěze v každé kategorii.

Absolutními vítězi se v kategorii základních škol stali Nella Szebenyiova (ZŠ J. A. Komenského Karlovy Vary), Vojtěch Ševčík (ZŠ J.A. Komenského Karlovy Vary) a Jiří Dolanský (ZŠ Cheb).

V kategorii středních škol si nejlépe vedli Kateřina Jarosilová (Gymnázium Sokolov), Martin Danyo (SPŠ Ostrov) a Eva Čermáková (Gymnázium Sokolov).

Do posledního kola, celostátního finále, však z krajského kola postupuje celkem dvanáct úspěšných soutěžících. „Na půdě Parlamentu ČR nás tak bude reprezentovat více úspěšných řešitelů, než je v něm našich zastupitelů z řad politiků,“ řekl s nadsázkou Čavojský. „Za skvělou připravenost žáků a studentů je potřeba poděkovat všem zapojeným školám, především jejich učitelům, kteří s dětmi pravidelně pracují a pomáhají jim rozvíjet jejich logické schopnosti,“ doplnil.