Ještě horší, než se čekalo. Silnice Stará pražská je v tak otřesném stavu, že náměstek Petr Bursík (ODS) je v totální depresi. „Mysli pozitivně," nabádal jej primátor Kulhánek, aby dokázal vysvětlit, co bude město s touto komunikací dělat.

„Bohužel, černé předpoklady se vyplnily. Průzkumné vrty a sondy a geologický průzkum nade vší pochybnost prokázaly, že silnici narušují kaverny. To jsou dutiny, v nichž se drží voda," vysvětlil neutěšený stav silnice náměstek Bursík. Komunikace by se tak mohla sesunout, což by znamenalo havárii prvního stupně.

Město už začalo s opravou nekritičtějšího úseku, který se začal drolit a ujíždět. Oprava bude stát 3,6 milionů korun.

Jenomže průzkum ukázal, že tak jednoduché to nebude.

„Stavbaři silnici budou muset po dvou metrech provrtat a svázat. Příští týden se zde na kontrolním dnu přímo na Staré pražské rozhodneme, jak dál. Zda komunikaci po dobu opravy operativně uzavřeme úplně, nebo ji budeme opravovat za částečného omezení dopravy. K jednání jsme proto přivolali policii i Národní památkový ústav," vysvětlil náměstek. Podle něj sice situace není kritická, ale na Staré pražské je nezbytně nutné provést odvodňovací vrty . Ty povedeme seshora dolů a budeme čekat, zda si silnice sedne," nastínil postup prací náměstek Bursík.

Ten vyloučil, že by se oprava silnice mohla výrazně prodražit, a také zdůraznil, že do zahájení lázeňské sezony či nejpozději do poloviny června musí být naplánované práce v nejkritičtějším úseku hotovy.

Oprava celé silnice by podle náměstka Bursíka stály stovky milionů korun. Zda to bude nutné, to prokáže až průzkum, který město zadalo.

Stará pražská, kulturní památka technického charakteru, doplatila podle náměstka Jiřího Klsáka (KOA) na zanedbanou údržbu. „Dříve sloužila pro kočárovou dopravu a vlastně od třicátých let minulého století se důkladněji neopravovala. Těžká nákladní technika pak udělala své," uvedl. Silnice je nyní pro auta nad pět tun uzavřena. Řidiči ale kvůli její částečné opravě musí dbát zvýšené opatrnosti.