Kde začít, kam dřív skočit a hlavně kde na to vzít, tak zjednodušeně popisuje současnou situaci v Karlových Varech náměstek primátorky Petr Bursík. „V období let 2010 až 2019 bylo do oprav mostů, lávek a propustek investováno z rozpočtu města pouhých 3,5 milionu korun,z čehož my jsme v roce 2019 utratili milion,“ rekapituluje situaci náměstek. Do Dvorského mostu, který je v kritickém stavu, podle náměstka neinvestovalo předešlé vedení města ani korunu.

„Do dopravně nejvytíženějšího mostu ve městě, Chebského, to bylo za devět let pouhých pětadvacet tisíc korun,“ pokračuje Bursík, který nechal v letošním roce hlavní městské mosty diagnostikovat. Nejhůře na tom je Dvorský most, který bude v příštím roce zbourán a za zhruba 120 milionů korun postaven nový. „Problém je ale v tom, že nejprve musíme uzavřít most Kpt. Jaroše, kde se v rámci reklamačního řízení bude opravovat propadlá konstrukce, a až poté můžeme začít s demolicí a stavbou mostu Dvorského,“ vypočítává náměstek.

Další kroky bude radnice zvažovat až poté, co obdrží výsledky diagnostiky Chebského a Ostrovského mostu. „V diagnostikách budeme pokračovat i na dalších mostecha lávkách. V roce 2020 utratíme za prohlídky zhruba pět a půl milionu korun,“ dodává Petr Bursík. Upozorňuje, že na opravy mostů nejsou žádné speciální dotační tituly, a tak je město bude muset pravděpodobně hradit ze svého rozpočtu. Kolik to ale v nadcházejících letech bude, je stále otázkou.