Těsně za Karlovými Vary totiž zahájilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) výstavbu protihlukových stěn, pár kilometrů dále, a to u sjezdu na Bor, pak velkoplošně opravuje závady na povrchu komunikace po letošní zimě. Obě dvě akce mají být hotovy letos v červnu.

„Po zimní přestávce jsme obnovili stavební práce na silnici I/13 u obce Bor, kde opravujeme nyní levou stranu vozovky ve směru Karlovy Vary – Ostrov,“ říká mluvčí ŘSD Kamila Zahálková. Až práce v tomto směru skončí, přesunou se na druhou stranu rychlostní komunikace. Jak připomněla, vloni v těchto místech silničáři vyměnili svodidla. „Letos opravíme vozovku v délce 2,5 kilometru, vyměníme a doplníme dopravní značení a pročistíme a obnovíme odvodňovací systém,“ upřesňuje mluvčí Zahálková s tím, že tyto opravy budou stát bez DPH 21 milionů korun.

Bagry zdemolovaly v sobotu v noci most z Nového Sedla do Lokte nad dálnicí D6.
Podívejte se: Čtrnáct bagřích oblud se zakouslo do mostu nad D6. Už je po něm

U Dalovic pak začalo ŘSD se stavbou protihlukových stěn, které bude instalovat kvůli blízké zástavbě na obou stranách komunikace. „Do této akce jsme se pustili na základě výsledků hlukové studie, kde nám simulace ukázala, ve kterých místech se mají stěny postavit. Až budou hotové, udělá se nové měření, které zjistí nejen to, zda zábrany v této lokalitě pomohly, ale navíc nám dá informace, zda se hluk postavením stěn nezvýšil naopak na jiných místech,“ vysvětluje vedoucí provozního úseku ŘSD Karlovy Vary Jiří Baloun.

Podle mluvčí Zahálkové bude stěna dlouhá 800 metrů. Její rozměry vyšly právě z akustické studie, která byla zaměřená na přilehlou obytnou zástavbu v ulici U Hřbitova v obci Dalovice. „Provoz v místě stavby je veden v omezeném režimu při uzavírce pravého jízdního pásu. Stavební práce plánujeme dokončit v červnu letošního roku. Celá akce bude bez DPH stát necelých deset milionů korun,“ uzavírá mluvčí ŘSD.

Zdroj: Kopecká Jana