Přestože karlovarský magistrát ustoupil od regulace taxislužby na území města, od viditelného ceníku jízdného na karoserii vozidel couvnout nehodlá.

V jednání je stále i sjednocení barevné vizáže vozidel taxi, ovšem podle náměstka Jaroslava Růžičky není na tento záměr ani mezi radními jednotný názor.

Podle Růžičky město nebude trvat ani na zavedení jednotné nástupní a čekací doby vozidel taxi. „Podnět k možné regulaci taxíků ve městě jsme obdrželi od komise lázeňství a cestovního ruchu. Po jednání s představiteli taxicechu jsme ovšem uznali jejich argumenty a k omezení vozidel taxi nedojde," vysvětlil náměstek Růžička.

O taxislužbě bude s cechem ale vedení města vyjednávat dál. Další kolo hovorů začne už začátkem února.

Primátor Petr Kulhánek (KOA) je přesvědčen o tom, že viditelné označení ceníku za ujeté kilometry je prostě nutné. „Sám mám zkušenost s tím, že ujetou trasu taxikáři účtovali se stopadesátikorunovým rozdílem. A navíc jsem si účtenku musel vyžádat. Přestože to by mělo být v dnešní době naprostou samozřejmostí," zdůraznil.

Pokud by k zavedení ceníků na karoseriích vozidel taxislužby došlo, pasažér by byl přesně a okamžitě informován, kolik za ujetou trasu zaplatí. Jaká bude na tuto novinku odezva taxicechu, to se město dozví až po zahájení rozhovorů v únoru.

Pokud by podle náměstka Růžičky došlo ke shodě v jednotné barevné vizáži vozidel taxi, pak by šlo o dlouhé přechodové období. „Rozhodně by to nebylo hned. „

Taxíků jezdí po Karlových Varech několik desítek.

„Za cestu od městské tržnice do centra lázeňské zóny vždy platím kolem sto padesáti korun. Ta cena zůstává přibližně stejná, nesetkala jsem se s tím, že by taxikáři šidili. A účtenku mi vždy vydali, aniž bych požádala," uvedla paní Irena.

Podle samotných taxikářů je tato práce náročná.

„Uživíme se, ale kšefty máme jak kdy, nejvíce v létě a o filmovém festivalu. Jinak máme co dělat, recese je všude a lidé mají málo peněz," dodávají.