„Vozovka je v těchto místech sledována teplotními čidly. Jakmile venkovní teplota poklesne a hrozí tvorba náledí, dojde k automatickému postřiku silnice solankou. Tím pádem je zde komunikace ošetřena daleko rychleji, než kdyby se čekalo na průjezd údržbových vozidel,“ uvedl Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Náklady na nákup a instalaci tohoto zařízení platilo ŘDS ze Státního fondu dopravní infrastruktury a celková částka dosáhla k šestatřiceti milionům korun bez DPH. Součástí zařízení jsou nejen čidla a pásy s tryskami ve vozovce, ale také meteostanice sledující vývoj počasí, čerpací stanice a nádrž na solanku. „Ta má objem zhruba šestnáct kubíků a proto počítáme, že ji bude třeba doplnit tak jednou za sezonu. Ale uvidíme, jaká bude letošní zima,“ pokračoval dále ředitel.

Tři mosty v úseku 150. až 153. kilometru na krajské D 6 byly vybrány a vyhodnoceny ve spolupráci s dopravní policií a samozřejmě zástupci Správy a údržby silnic jako nejrizikovější místo v Karlovarském kraji. „Víme, že mosty obecně promrzají rychleji než ostatní komunikace. Máme proto v kraji vytipovány i další úseky, na které bychom chtěli toto zařízení instalovat. Dalším místem, na které bude automatické rozmrazovací zařízení montováno, je most u Transmotelu před Sokolovem,“ doplnil Hnízdil, s tím, že to by mělo být hotovo během příštího roku, což znamená, že tato investice je již schválena a připravuje se samotná realizace. Další vybrané úseky v našem kraji se budou řešit v návaznosti na volné finanční prostředky v již zmiňovaném státním fondu.

Tento systém rozmrazování silnic je v Karlovarském kraji novinkou. V České republice již na několika místech funguje. „Pokud mám správné informace, tak jako první ho měl Barrandovský most v Praze,“ dodal Hnízdil s tím, že tato technologie je v současné době používána zhruba na deseti místech v celé České republice.