V současné době se stavbaři přesunou před zrekonstruované nádraží, kde vznikne zbrusu nová přístupová cesta, která naváže na Ostrovský most. „Stavba bude stát třicet milionů korun bez DPH a podstatnou část nákladů chce město získat prostřednictvím dotací z Integrovaného plánu rozvoje území,“ uvedl končící náměstek primátora Čestmír Bruštík.

Ten dále uvedl, že etapa prací před nádražím navazuje na velmi zdařilý projekt nové lávky na Růžový Vrch. Ta přišla město na 25 milionů korun a nahradila starou ocelovou lávku s dřevěnou mostovkou. „Ta stála v Karlových Varech od roku 1972 a byla ve velmi špatném technickém stavu. V roce 2015 musela být dokonce na čas uzavřena a podepřena,“ pokračoval dále Bruštík s tím, že po dokončení stávající lávky byla ta stará sešrotována a město za ni dostalo zhruba dvě stě tisíc korun.

Nová lávka je osmdesát metrů dlouhá a chodci se projdou nad kolejištěm ve výšce sedmi metrů. Lávka je nezvykle široká, a to tři metry. Výška oblouku nad kolejištěm je pak třináct metrů. „Lávka má dva výtahy. Jeden byl součástí našeho projektu a druhý dodala Správa železniční dopravní cesty z důvodu lepšího přístupu cestujících na nástupiště Českých drah,“ doplnil odstupující primátor Karlových Varů Petr Kulhánek s tím, že lávka je bezbariérová, a to na obou stranách, tedy i na straně Růžového Vrchu, kde je podchod pod frekventovanou komunikací.

Samotná stavba lávky trvala déle než jeden rok a je navázána i na novou nádražní odbavovací budovu. „Součástí lávky je osvětlení, které je umístěno v zábradlí, aby neoslňovalo strojvedoucí,“ dodal Čestmír Bruštík s tím, že už v současné době je celá lávka i prostor před nádražím monitorován kamerovým systémem. (kor)