U Koníčka je po dlouhou dobu problémovým územím, kde přes širokou vozovku přebíhají chodci vystupujícíz autobusů z jedné strany vozovky na druhou. A právě tomu chce vedení města v rámci přestavby této lokality předejít. „Vybrali jsme finální variantu a nyní řešíme podklady pro územní řízení. Upustili jsme od původní myšlenky, kdy U Koníčka měly být zálivy pro autobusy. Místo toho vznikne uprostřed vozovky ostrůvek, k němuž budou autobusy najíždět. Bude to takový model pražského řešení zastávek tramvají. Ulicí navíc povedou dva navýšené přechody,“ uvedl první náměstek primátorky Tomáš Trtek (ANO).

Město touto variantou podle něho hodně ušetří, v řádu až několik desítek milionů korun. „Nebudeme muset ani řešit nedaleký most přes Rolavu, tato varianta bude praktická a bezpečná,“ konstatoval Trtek. Úsek by se měl stát i průjezdnějším.

Náměstek primátorky Petr Bursík (ODS) dodal, že podobu terminálu bude město řešit s architektem Petrem Frantou, který je už autorem dopravního uzlu pod horním nádražím. Zatím je otázkou, jak budou vypadat samotné zastávky.

Autobusové nádraží nakonec zůstává na Tržnici. Zde k žádným velkým stavebním změnám dojít nemá. „Necháme tam vyměnit povrch silnice, chodníků i nástupišť. Na to bude napojená také rekonstrukce přilehlé Varšavské ulice,“ upřesnil Trtek.

Podstatnou inovací budou přístřešky nádraží, které nechá město vyměnit. „Ještě letos chceme vypsat výběrové řízení na tuto zakázku, tak abychom příští rok mohli začít stavět. V rámci této zásadní akce budeme ve spolupráci s dopravním podnikem optimalizovat jízdní řády,“ doplnil náměstek Trteks tím, že přestavba Tržnice by měla stát 12 milionů korun, přičemž osmdesát procent by měly pokrýt dotace z Integrovaného plánu rozvoje města. Finanční příspěvky z tohoto programu půjdoui na výstavbu dopravního terminálu U Koníčka.