Most nakonec čeká stejný osud jako ten v Doubí a půjde ke dnu. Stát se tak má nejpozději do dvou let. Potvrdil to náměstek primátorky Petr Bursík (ODS).

„Na základě vyhodnocení diagnostiky se nyní udělaly do konstrukce vrty, aby mohla odtéct voda. Diagnostika nám odhalila, že hned na dvanácti místech je porušená přepjatá výstuž,“ informoval náměstek Bursík.

Že most dosluhuje, se ví již dlouho. „Hlavní prohlídka byla před třemi lety, kdy se už tehdy konstatovalo, že je v havarijním stavu,“ uvedla primátorka Andrea Pfeffer Ferklová. Dodala, že město se o mosty nestaralo pětadvacet let a jejich aktuální stav je toho důsledkem.

Dvorský most je totiž už druhým v pořadí, který bude kvůli špatnému technickému stavu v současnosti zbourán. První přišel na řadu Doubský, který se staví nový a jehož stavba má být hotová na začátku letošního prosince. Jeho realizace je rychlá, protože se staví v režimu takzvaného žlutého fidicu, kdy výběrová řízení jedou paralelně se stavbou a nemusí se čekat na různé zákonem dané lhůty. Doubský most je první stavbou v České republice realizované ve žlutém fidicu.

„O tomto procesu uvažujeme i na Dvorském mostě. Zatím ale nevíme, zda město o žlutý fidic může také žádat,“ poznamenal Bursík.

Žlutý fidic by stavbu nového Dvorského mostu značně urychlil. Město se ale do akce zatím pustit nemůže, a to kvůli zajištění dopravy v Karlových Varech. Nejdříve musí být totiž zprovozněn Doubský most a opraven v rámci reklamací i Most kapitána Jaroše, který se nachází nedaleko toho Dvorského u veterinární kliniky.

Zatímco výstavba Doubského mostu bude stát približně 80 milionů, realizace toho Dvorského bude kolem sta milionů. Vedení města se bude snažit na tuto zásadní akci získat prostředky z dotačních titulů.