Jak upozornil karlovarský radní Petr Bursík (ODS), voda na letištní ploše, kterou čeká její prodloužení a rozšíření, je kontaminována. „Na rozmrazování plochy se používají nejrůznější chemikálie, které obsahují čpavek nebo dusík. Odmítáme, aby se voda shromažďovala v jímce s přepadem, odkud by odcházela do Cínového potoka, jak to navrhuje kraj. My si zkrátka kontaminovanou vodu do vodních zdrojů pustit nechceme. V tom nás podporují nejen vodohospodáři, ale i ochránci životního prostředí. Proto chceme, aby šla voda z letištní haly nejprve do čističky odpadních vod,“ uvedl Bursík. „Trváme na tom, aby se dodržela EIA,“ doplnil ho náměstek primátorky Tomáš Trtek (ANO).

Podle Bursíka plánuje Ředitelství silnic a dálnice v souvislosti s výstavbou D6, která povede i přes katastr Olšových Vrat, kanalizaci. Do té by podle projektu měla směřovat i voda z letištní plochy.

„Kontaminovanou vodu nemáme rozhodně v plánu pustit do vodních toků. Počítáme, že prioritně půjde přes retenční nádrže. Pokud Vary chtějí čističku odpadních vod, půjde přes čističku,“ reagoval krajský radní Bureš.

Rozšíření a prodloužení letištní plochy se řeší už mnoho let. Kraj tento projekt má v plánu na rok 2025 a stát má 1,5 miliardy korun.