Současná dopravní situace v Karlových Varech je tristní. Zaparkovat se nedá kde a město je zahlceno auty. Tak komentuje situaci na městských silnicích většina řidičů. Zoufalí jsou i zahraniční turisté. Už tak nepřehlednou dopravu jim komplikuje vjezd do lázeňského území pouze na povolení a nedostatek parkovacích míst. Tento stav by měl vyřešit projekt dopravy v klidu, na němž nyní pracuje karlovarská radnice. Dokončen by měl být podle náměstka Jana Balka co nejdříve. Podle odborníků ovšem město v řešení dopravy naprosto zaspalo.

„Bohužel, je to špatně. Všichni se shodujeme, že to je majoritní problém,“ uvedl zastupitel Jaroslav Růžička, člen komise pro přípravu územního plánu. Právě tato komise by měla dát chaosu v dopravě určitý řád. „Lokality pro garážovací domy jsme zatím netipovali. Čekáme na územní analytické podklady, které máme obdržet v polovině roku 2008,“ uvedl předseda komis Arnošt Donth.

S investory, kteří by měli zájem parkovací domy ve městě postavit, jedná Jan Balek, náměstek karlovarské primátorky. „Na koncepci dopravy v klidu intenzivně pracujeme. Tento problém mě hodně trápí. Minulé zastupitelstvo bezhlavě prodalo zajímavé lokality, kde by mohly parkovací domy stát,“ uvedl Balek.

K současnému trendu, kdy investoři skoupili od města skoupili pozemky na výstavbu parkovacích domů, které obratem ruky proměnili i na ubytovací kapacity, Balek ovšem ovšem poznamenal, že je třeba brát ohled i na komerční hledisko. „Parkovací domy si na sebe vydělají pouze v Praze. Jde o byznys. V Libušině ulici zůstal počet parkovacích míst zachován a investor nabídku doplnil ateliérovými byty,“ dodal Balek. Pozemek na tuto výstavbu, který leží v centru lázní, ovšem investor od města koupil za tři miliony korun, zatímco za luxusní byt v této lokalitě zaplatí kupec třeba i patnáct milionů.

Renata Hybnerová, mluvčí radnice, potvrdila, že projekt garážovacího domu v Libušině ulici se neměnil. „Vše je v souladu se stavebním povolením a oproti původnímu projektu zde nejsou žádné změny. I když komerční prostory využil investor pro výstavbu ateliérů. Ty zde budou místo původních obchodů,“ uvedla Hybnerová.

Daleko křiklavější případ je výstavba polyfunkčního domu na Zámeckém vrchu. Objekt, který zde staví firma Baustav, původně mohl být parkovacím domem. „Existovalo několik variant a parkovací dům byl jednou z nich. To ovšem neprošlo, protože ministerstvo zdravotnictví zde garáže nepovolilo. Proto zde investor staví ubytovací dům, což byla druhá varianta,“ dodala Hybnerová. Ani zde tedy lidé nezaparkují.