Proti návrhu společnosti Georgia Taxi zvýšit nástupní sazbu do vozů taxislužby v lázeňské zóně Karlových Varů ze stávajících 25 na 50 korun se tvrdě ohrazuje Michal Svátek, předseda Taxicechu Karlovy Vary. Tvrdí, že by tímto krokem byla zvýhodněna právě společnost, která tuto změnu navrhovala.

„Jistě bychom byli svědky řady stížností lázeňských hostů, kteří by zcela nepochybně poukazovali na systém dvojích cen,“ argumentuje Svátek. Podle jeho slov by na podobné snahy ze strany magistrátu města byl Taxicech nucený upozornit Uřad pro ochranu hospodářské soutěže. „Ten nemá, jak je všeobecně známo, se zásahy vedení města do provozu taxislužby právě nejlepší zkušenosti,“ doplňuje Svátek.

Společnost Georgia Taxi, jejíž majitel Martin Jícha je v současné době v zahraničí, takže se nám nepodařilo získat jeho vyjádření, nemá podle Svátkových slov žádný mandát k podobným návrhům od ostatních provozovatelů taxislužby.

„Taxicech doporučuje radě města, aby se, vzhledem k současné situaci, raději zamyslela nad celkovou deregulací cen služeb taxislužeb a ponechala ceny jízdného na úvaze soukromých podnikatelů. Ti si na základě nákladů na celkový provoz svých vozidel sami cenu stanoví. Regulaci cen považuje Taxicech za hrubý zásah do svobody podnikání. Události posledních dnů naše názory jenom potvrzují,“ doplňuje Michal Svátek.

Náměstek primátorky Karlových Varů Petr Keřka tvrdí, že návrh Martina Jíchy na zvýšení sazby na nástup do vozů taxislužby rada města odložila. „V lázeňské zóně města neplatí žádná jiná sazba než ve zbytku Karlových Varů,“ upozorňuje Keřka.

Otázkou do diskuse podle jeho slov v současné době je, zda není vhodnější sjednotit sazby za kilometr jízdy vozem taxi. Právě v lázeňské zóně města totiž platí vyšší ceny, než v dalších částech Karlových Varů. Na otázku, zda by nové ceny měly být průměrem obou sazeb (lázeňské a „mimolázeňské“), či zda budou kopírovat jednu ze stávajících cen, náměstek odpověděl: „To vše je otázkou další diskuse. Otázka nástupní sazby však není na pořadu dne.