„Vyjádřili jsme veřejný zájem, že pokud bude trať opravená, objednáme na ni vlaky," řekl náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil.

Přestože jde o krátký úsek, přibližně 1,6 kilometru, náklady na jeho zprovoznění jsou podle Navrátila vyšší.

„Jedná se asi o dvacet milionů korun, jsou tam totiž dva mosty a tunel," vysvětlil sumu náměstek .

O opravě trati bude kraj jednat se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), pro niž je zájem kraje nezbytný.

Bez něj by se do rekonstrukce nepustila.

SŽDC už za obnovu úseku z Krásného Jezu do Kounic u Horního Slavkova postupně zaplatila zhruba deset milionů korun.

Dělníci tam tehdy museli starou trať, na které se za dobu jejího uzavření podepsal zub času a zloději kovů, očistit od náletů a stromů a zpevnit koleje. Karlovarský kraj loni dotoval víkendové spoje 92 tisíci korun a s podporou počítá i pro tento rok. „Domluvíme se s Horním Slavkovem, že bychom si náklady rozdělili na polovinu," řekl náměstek Navrátil.

„Provoz bychom zřejmě podporovali půl na půl," potvrdil zájem o další rozšíření trati starosta Horního Slavkova Martin Kasal.

Přes Horní Slavkov vedla železniční trať od roku 1901, kdy rakouská Státní dráha prodloužila lokálku Nové Sedlo u Lokte Loket až do Krásného Jezu.