Provoz tady byl zcela přerušen od 14. dubna poté, co se sesunul svah pod kolejemi. Oprava poškozeného úseku přišla na zhruba 90,7 milionu korun.

Jako první projede v pondělí 6. srpna opraveným úsekem osobní vlak s pravidelným odjezdem v 18:22 z Karlových Varů. „Do 12 hodin v úterý 7. srpna platí pro vlaky pomalá jízda 10 km/h, poté pojedou vlaky po dobu 15 dní pomalou jízdou 50 km/h, a to z důvodu monitorování opraveného úseku,“ uvedla Radka Pistoriusová, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Sesuvem byl zcela zničen železniční svršek a trakční vedení. Samotné práce probíhaly v obou traťových kolejích a spočívaly nejprve v odtěžení sesuté zeminy a vybudování nové výztuže náspu. Následně došlo k obnovení železničního svršku a trakčního vedení v délce 300 metrů. V celkových nákladech na opravu byl například geotechnický průzkum, odtěžení sesuté zeminy nebo sanační práce.

„Minimální posun zprovoznění, původní termín dokončení byl 31. července, způsobil skluz, který stavba nabrala při zahájení sanačních prací. Při zakládání náspu bylo v lokalitě několik dnů nepříznivé počasí, kdy vytrvale a hustě pršelo, a proto nebylo možné práce na náspu zahájit,“ konstatovala Pistoriusová.