„Letos nám začala sezona skoro o měsíc a půl dřív než loni," potvrdil Jiří Čechman, majitel stejnojmenného cykloservisu v Ostrově. „Lidé si najednou vzpomněli na servis, jako na začátku každé sezony. Zatím však vše stíháme v klidu. Je to o dobré domluvě s našimi zákazníky," dodal Čechman.

Podobné příjemné starosti zažívají také v karlovarském Theosportu. „Už máme plno, ale máme velkou prodejnu a vše ještě stíháme pokrýt. Podle typu kola a vybavení trvá prohlídka od jednoho do tří dnů. Samozřejmě maličkosti opravíme na počkání," řekl majitel Theodor Černý.

„Pracuji už v tomto oboru přes 20 let, a když už si myslím, že poznám, jaká bude sezona, zmýlím se. Proto radši letos nebudu spekulovat. Ale oproti loňsku to vypadá nadějně," přidal se ke kolegům Jaroslav Fastlík ze sokolovského servisu Jiřího Blažka.

Cena klasické předsezonní kontroly se podle servismanů určuje jen těžko. „Vše záleží na typu kola, na jeho předchozí údržbě," shodují se svorně. Pokud se však kolu pečlivě věnujete, neměla by částka překročit 200 korun.

S moderní dobou přichází také nové součástky kol, které vyžadují zvlášť pečlivý servis. „Moderní brzdy mají v sobě běžně brzdovou kapalinu. I kvůli tomu se doba prohlídky a kontroly může protáhnout," připojil svůj postřeh Fastlík ze Sokolova.Velký nápor zákazníků má na svědomí i velký nápor na servismany. „Často přijdou lidé, kteří chtějí všechno hned. To samozřejmě nejde, a tak někdy dochází k zajímavým situacím," komentoval Čechman.

„Velký problém dnešní doby je nákup kol přes internet nebo v supermarketech. Lidé se snaží nákupem ušetřit, ale po pár kilometrech zjistí, že není vše v pořádku, a zamíří k nám. U nás pak za opravy a výměny zaplatí více, než kdyby si kolo koupili u nás. Navíc by měli jistotu stálého servisu," uvedl Čechman.