Doslova ze židle nadzvedlo starostu Žlutic Jaroslava Vojtu úplné uzavření železničního přejezdu ve městě. Přes ten řidiči nyní neprojedou a objízdná trasa činí jedenáct kilometrů.

„Odboru dopravy karlovarského magistrátu, který nás o záměru opravy informoval a ptal se na souhlas, jsme sdělili, že nejsme proti, ovšem za určitých podmínek. Chtěli jsme, aby přejezd zůstal částečně průjezdný, vždyť to lze provést provizorně. Pak ale nechápu, proč se nás na to ptají, když naše podmínky neberou vážně,“ vysvětlil starosta Vojta.

Karlovarský magistrát je ale jiného názoru.
„Obecně řečeno, úplné uzavírky se povolují pouze tehdy, nelze-li technologicky provést práce tak, aby stačila uzavírka částečná. Netýká se to jen přejezdu ve Žluticích, podobné úplné uzavírky si vyžádaly i práce přímo v centru krajského města Karlovy Vary, například práce na horkovodu v prostoru centrální autobusové stanice Tržnice, zakládání konstrukčních vrstev vozovky u morového sloupu nebo před časem rekonstrukce velmi frekventovaného železničního přejezdu ve Staré Roli u sídla Policie České republiky. Jsou jich ročně jen na Karlovarsku desítky,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí magistrátu.

Stejná situace je podle něj i ve Žluticích, kde se staví nové odvodnění přejezdu a pokládají se nové koleje. „To podle investora (firma Viamont, pozn. red.) nelze technologicky provést jinak než v celé šíři najednou. Touto uzavírkou není nikdo odříznut od světa. Jako vždy je zde stanovena objízdná trasa, o které jsou odpovídajícím způsobem informovány také složky Integrovaného záchranného systému, a to právě proto, aby se místům uzavírky vyhnuly,“ vysvětlil mluvčí. Dodal, že magistrát chápe, že úplná uzavírka provozu je velká nepříjemnost pro ty řidiče, kteří přejezd normálně využívají. „Na druhou stranu se vždy snažíme uzavírky činit na co nejkratší dobu. Tato bude trvat maximálně tři dny. Nejpozději v sobotu už bude přejezd opět sloužit veřejnosti,“ konstatoval mluvčí.