Řeč je o nejfrektovanější kraslické ulici Pohraniční stráže. K nárazu do stojících zaparkovaných aut, došlo vždy před číslem popisným 349. Zatímco první dvě nehody odnesly jen plechy u automobilů, u té poslední zasahovala záchranná služba, která odvezla řidiče. Jako zázrakem se nikdy nic nestalo kolemjdoucím či osádkám protijedoucích vozidel. Nehody se totiž stávají vždy kolem sedmé hodiny ranní. Ve školním roce zde kolem půl osmé chodí skupinky dětí do školy po chodníků, na kterém končí odhozená bouraná auta.
"Při první nehodě jel řidič ze sousedního Německa z noční šichty. Ve zmíněném úseku usnul a naboural čtyři stojící auta. Dvě byla na totální odpis, jedno z nich bylo moje. Zbylé dvě si nechali jejich majitelé opravit," říká jeden z poškozených, který tehdy přišel o svůj vůz. Zhruba za dva měsíce došlo k totožné nehodě, jen řidič byl jiný a nabouraná auta byla v uvozovkách pouze tři. Důvod naprosto stejný. Noční směna v sousedním Německu a ranní přesun domů. Prozatím k poslední nehodě zde došlo v pondělí. Auta v protisměru byla nabouraná dvě, jedno z nich opět vypadalo na totální škodu. Řidiče opět přemohl mikrospánek. "Obě auta byla moje. To hodně zbourané jsem sháněl dlouho a sehnal opravdu v zachovalém stavu s dobrými kilometry. Po roce mi tak opět zničili zaparkovaný vůz," kroutil hlavou jeden a ten samý poškozený majitel vozidla, který nechtěl být jmenován. Další z přítomných svědků vzpomíná dokonce na čtvrtou nehodu v tomto místě. "Stala se v roce 2018. V devadesátých letech zde byla byla široká silnice a parkovat se mohlo dokonce na obou stranách vozovky. Poté rozšířili chodníky a parkuje se zde pouze na jedné straně," vzpomíná.
Mikrospánek zpravidla neudeří z čistého nebe. Před jeho nástupem řidiči pociťují zvýšenou únavu a dokonce ospalost, mají problémy s koncentrací pozornosti. Jejich oční víčka klesají, šoféři začínají ztrácet kontakt s realitou. Na vnější podněty reagují zpomaleně, hůře zpracovávají potřebné informace, hůře se orientují ve složitějších dopravních situacích. Bohužel však tyto varovné příznaky řadu řidičů neodradí od další jízdy.
Motoristé by měli po celou dobu jízdy sledovat sami sebe. Důvod je zcela prozaický – včas zaregistrovat výše uvedené varovné příznaky. Základem je však usedat za volant duševně i tělesně fit, dělat pravidelné přestávky a podle možností se při řízení vozidla střídat. „Rozhodně se nevyplatí doufat v to, že mikrospánek bude brán v případě zavinění nehody jako polehčující okolnost. Ba právě naopak. Soudy vycházejí ze správného předpokladu, že nastupující únavu je schopen každý řidič včas rozpoznat a podle toho se i zachovat. Problém by měli i ti, kteří trpí nespavostí, či u kterých byla diagnostikována chronická spánková apnoe,“ říká Libor Budina z Autoklubu České republiky.
Nahrává se anketa ...