Ty nabídnou možnost podívat se jim přímo pod pokličku.

„Spojení těchto pěti subjektů je jedinečné. Nápad vzešel z podobného projektu, který funguje v sousedním Německu," nastínil koordinátor projektu Jaroslav Dolina.

V praxi to bude vypadat tak, že porcelánka v Nové Roli vytvořila poznávací trasu po celém svém areálu. „Návštěvníci tak na vlastní oči uvidí, jak vzniká talíř, na kterém každý den obědvají," řekl Dolina. Podobně to bude vypadat i ve čtyřech spřátelených místech. V Německu podobný projekt funguje pod hlavičkou Evropské unie a tedy nesmí být výdělečný. Touto cestou se však v Nové Roli nevydali a vsadili na komerční cestu.

Spojení těchto organizací tak vytvoří novou atrakci, nejen pro turisty. „Naším plánem je pro obyvatele Karlovarského kraje stanovit menší vstupné. Aby právě zdejší lidé viděli na vlastní oči, jaké výrobky se tvoří v jejich kraji," konstatoval organizátor.

Turisté tak od příštího pondělí získají možnost návštěvy některého z míst. „K dispozici bude i možnost projet všechna místa autobusem během jediného dne. Jeho cena by se měla pohybovat kolem 20 až 25 eur, včetně oběda a začne na loketském hradě," konstatoval Dolina.

Porcelánka v Nové Roli však chce tímto způsobem nalákat i možné nové zaměstnance. Proto budou pro školy každé pondělí tři termíny, kdy budou mít žáci vstup zdarma. Ostatní návštěvníci z řad turistů za vstup zaplatí 180 korun za 45 minutovou prohlídku. V hlavách tvůrců toho nápadu je však ještě smělejší plán. „Mezi další naše partnery patří České dráhy. Tím vznikla myšlenka využít k přepravě historický vlak. Nahrává tomu především to, že jsou všechny továrny napojené na železniční síť," řekl Dolina.

Vytvoření tohoto projektu stálo všech pět firem necelé dva miliony, které padly především na propagaci a vytvoření podružné cestovní kanceláře. „Během vytyčování stezky po podniku jsme zde nalepili 125 metrů čtverečních grafiky a panelů s informacemi," sdělil organizátor.

A jak se zaměstnancům zamlouvá nový nápad? „Už v minulých letech jsme tu měli pár exkurzí a vždy je potěšilo, když se lidé začali podrobně vyptávat. Takže v tomto problém nevidím, spíše naopak to pomůže oběma stranám," uvedl Vlastimil Argman, generální ředitel porcelánky Thun 1794.